تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

به گزارش نیویرک پست، فیزیکدان مشهور استفان هاوکینگ هشدار داد که انسان ها تا سال 2600 از سطح کره‌ی زمین ناپدید می شوند. طبق گفته‌ی این دانشمند، عدم رشد جمعیت زمین، افزایش مصرف انرژی و آتش سوزی های پی در پی زندگی بر روی این سیاره را به خطر می اندازد.
هاوکینگ در اجلاس Tencent WE پکن افزود، تنها یک راه برای فرار از فاجعه وجود دارد آن هم یافتن یک سیاره ی مناسب برای زندگی است. از نظر او انسان باید بدون تردید و معطلی به دنبال سیاره ای دیگر باشد، اگر مایل است از میلیون ها سال دیگر بشریت ادامه داشته باشد.
در طی برقراری ویدئو کنفراس، وی در مورد سرمایه گذاری برای حمایت از پروژه‌ی Breakthrough Starshot که به بررسی آلفا قنطورس، نزدیک ترین ستاره به منظومه ی خورشیدی است، صحبت کرد. آلفاقنطورس از همه‌ی ستاره‌ها به منظومه‌ی خورشیدی ما نزدیک‌تر است و با چشم غیر مسلح به صورت چهارمین ستاره ی درخشان آسمان شب دیده می‌شود. این فیزیکدان می گوید در صورتی که یک فضا پیما مناسب برای پروژه ی Breakthrough Starshot ساخته شود می تواند با توجه به سرعت نور در مدت زمان 20 سال به این ستاره برسد.
در این رویداد رئیس سابق مرکز پژوهشی ایمز ناسا، پیت ووردن، به سمت مدیر پروژه‌ی Breakthrough Starshot منصوب شد. به گفته‌ی وی در نیمه‌ی دوم قرن 21 اولین تصاویر از این ستاره منتشر خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه