گوناگون
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

به گفته‌ی متخصص سلامتی، دکتر ولادیم بولکوف، استفاده‌ی مداوم از مواد شیمیایی خانگی حاوی کلر باعث آسیب جدی به‌ سلامتی می‌شود. این متخصص برای نتیجه‌گیری به داده‌های به‌ دست‌ آمده از محققان نروژی تکیه کرد. دانشمندان این کشور با انجام مطالعاتی به مدت 22 سال به نتایج مهمی در این زمینه دست‌ یافته‌اند.
در این آزمایش بیش از 6 هزار شرکت‌کننده مورد بررسی قرار گرفتند. در پایان مشخص شد خطر آسم در افرادی که از مواد شیمیایی خانگی استفاده می‌کنند، به میزان 40 درصد افزایش می‌یابد. این متخصص، آسیب یک‌بار استفاده از مواد پاک‌کننده حاوی کلر برای ریه‌ها را برابر با مصرف 20 نخ سیگار دانست.
همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد در زندگی روزمره‌ی خود از مواد شوینده‌ی شیمیایی استفاده می‌کنند بدون آنکه از عوارض جانبی آن آگاه باشند. تبخیر مواد خطرناک از این شوینده‌ها از جمله آمونیاک و کلر، سبب آسیب به دستگاه تنفسی می‌شود؛ بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند در صورت ضرورت استفاده از این مواد، حتماً محیط باید تهویه‌ی مناسبی داشته باشد و این اولین قاعده‌ی کار با این مواد در محل زندگی است. همچنین مواد شیمیایی می‌تواند تأثیر منفی بر روی چشم و پوست فرد داشته باشد و فرد تنها با ندیدن این بخار در هوا گمان می‌کند، چنین سمی در هوا وجود ندارد اما برعکس فرد با کار کردن با این مواد در محیط بسته از یک جنگ شیمیایی و سمی استقبال کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه