ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

به گزارش مهر، کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با توجه به شرایط جاری کشور و اهمیت توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در حوزه ICT‌، شرایط جدیدی برای دریافت تسهیلات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مقرر کرد.
بر این اساس و به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در توسعه و ارتقای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، توسعه و ارتقای سطح فناوری و کیفیت تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صدور کالاها و خدمات فنی و مهندسی، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در کلیه زیربخش‌ها، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی منتهی به تولید نمونه صنعتی یا تولیدات آزمایشگاهی، آموزشی، توسعه‌ای اشتغال آفرین و کمک به نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیلات ویژه‌ای به متقاضیان واجدالشرایط پرداخت می‌شود.
نحوه دریافت این تسهیلات و جزئیات مشمولان دریافت آن، در این جدول آمده است.

- سقف تسهیلات در حالت کلی ۳۰ میلیارد ریال و برای موارد خاص با تصمیم تصمیم کارگروه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تصویب شد.
- افزایش مبلغ تسهیلات اعطایی با ضمانت سفته ظهر نویس شده از مبلغ ۳ هزار میلیون ریال به ۴۵ میلیون ریال تصویب شد.
- پیشنهاد نرخ کارمزد تسهیلات برای طرح‌های توسعه کسب‌وکار برای شرکت‌های مستقر در استان تهران به میزان ۱۰ درصد مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد. این نرخ برای شرکت‌های سایر استان‌ها به میزان ۸ درصد تصویب شد.
- پیشنهاد نرخ کارمزد تسهیلات برای طرح‌های تحقیق و توسعه و همچنین طرح‌هایی که در راستای اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت ارتباطات (اعلام شده به عموم از طریق سایت وام وجوه اداره شده) است، به میزان ۶ درصد مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد.
- نرخ تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۱۲ درصد و بازپرداخت یکساله تصویب شد.
سقف تسهیلات قابل پرداخت بر اساس توان مالی شرکت ها مطابق جدول زیر تصویب شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه