ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ آذر

نشست هم‌اندیشی و به اشتراک‌گذاری نتایج پروژه مطالعاتی "بررسی و تدوین ضوابط و چارچوب‌های توافقنامه‌های سطح خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات" با حضور مدیران رگولاتوری و نمایندگان اپراتورهای دارنده پروانه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
علی‌محمد منتظری مدیرکل دفتر بررسیهای فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی این سازمان در این نشست گفت: رعایت حقوق مردم در تمامی چرخه ارائه خدمات در حوزه ICT یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. به منظور تحقق این اولویت، شفاف‌سازی، بازبینی و تدوین مقررات در این حوزه، پروژه مطالعاتی برای تدوین مقررات و چارچوب توافق‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) در رگولاتوری با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
وی افزود: در این پژوهش شناخت چرخه خدمات و زنجیره تامین هر خدمت و تعیین میزان ورود رگولاتوری در مدیریت کیفیت خدمات در هر کدام از خدمات ارتباطات ثابت و سیار بررسی شده است.
منتظری با اشاره به اینکه براساس اساسنامه، تدوین چارچوب سطح خدمات، حمایت از حقوق استفاده‌کنندگان خدمات و نظارت مستمر بر آنها، تدوین دستورالعمل‌های لازم برای تنظیم روابط ارائه کنندگان خدمات از وظایف رگولاتوری است تصریح کرد: در این پژوهش میزان ورود رگولاتوری به مدیریت کیفیت خدمات در سه قالب ورود در حد تدوین چارچوب مقررات قراردادهای مشترکین یا قراردادهای بین اپراتوری، تدوین چارچوب‌های مقرراتی SLA و یا ورود در حد تعیین شاخصهای کیفی و مقادیر سطح آستانه شاخصهای کیفی بررسی شده است.
مدیرکل دفتر بررسیهای فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی بررسی رویکرد رگولاتوری سایر کشورها، اپراتورهای برتر بین‌المللی، وضعیت موجود کشور، استانداردهای توافقنامه سطح خدمات (SLA)، شناسائی شاخصهای فنی و پشتیبانی، قراردادهای سرویسهای بین اپراتوری در دنیا را بعنوان برخی از سرفصل‌های مطالعاتی این پژوهش عنوان کرد.
منتظری تاکید کرد: این نشست هم‌اندیشی به منظور ارائه یافته‌های پژوهش، دریافت نظرات نمایندگان اپراتورها و جلب مشارکت عمومی فعالان بخش برای تدوین نهائی چارچوب و ضوابط توافقنامه‌های سطح خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه