امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

شرکت تحقیقاتی Talos در مورد برنامه ریزی هکرها برای حمله به 20 شرکت فناوری و اینترنتی جهان با استفاده از ویروس خطرناک جایگذاری شده در برنامه ی CCleaner خبر داد. کارشناسان با بررسی این ویروس در برنامه ی CCleaner، متوجه شدند که بر اساس هدف برنامه ریزی شده هکرها آنها قصد داشتند تا مشکلاتی را برای برخی از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات ایجاد نمایند. در میان اسامی شرکت ها می توان به  Google, Samsung, Microsoft, Sony, HTC, D-Link, LinkSys و همچنین 13 شرکت دیگر اشاره کرد.
به گزارش Engadget، این ویروس با فعال سازی بخش مخفی خود، به هدف جرایم جاسوسی و اطلاعات پایه ای طراحی شده و با آلوده کردن پایگاه داده های کامپیوتری، به جمع آوری داده های محرمانه ی شرکت ها می پردازد. در واقع هکر ها قصد دارند تا از طریق گوشی های هوشمند کارمندان این کمپانی ها به مراکز اصلی دسترسی پیدا کنند.
گفتنی است شرکت Avast، توسعه دهنده‌ی آنتی ویروس که توسعه دهنده‌ی برنامه CCleaner است، اهداف مخفی این ویروس را با هدف حمله به شرکت های فناوری اطلاعات، تایید کرده است. به گفته‌ی محققان، 50 درصد از تلاش هکرها برای حمله به شرکت های کامپیوتری موفق بوده است. اما گستره ی برخی از حملات آنقدر زیاد نبوده و تنها بر روی یک و یا دو کامپیوتر صورت گرفته، در نتیجه خرابی چندانی به بارنیاورده است. کارشناسان معتقدند این ویروس توسط گروه هکری موسوم به 72 یا Axiom توسعه داده شده که احتمالا با دولت چین ارتباط دارند. تاکنون حدود 2 میلیون کاربر برنامه ی CCleaner آلوده به ویروس مذکور را دانلود کرده اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه