تکنولوژی
الناز فرجی۰:۵۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

در نمایشگاه CES شاهد محصول جدیدی از Avegant بودیم، این شرکت سینمایی شخصی با نام Glyph ساخته است. هدفون Glyph  یک هدفون معمولی محسوب نمی شود و بر خلاف محصولات مشابه موجود در بازار که تنها قابلیت پخش صدا را دارند، کاربران این ابزار جدید توسط آن قابلیت بهره بردن از تصویر را نیز دارا خواهند بود.
تا این لحظه، دو تصور در مورد این هدفون Avegant Glyph داریم. از یک طرف تکنولوژی جذابی بوده و به خودی خود ایده منحصربه فردی دارد. شما با استفاده از یک جفت چشمی که در هدفون وجود دارد می توانید داشتن یک سینمای شخصی را تجربه کنید. در ساخت این محصول خلاقانه از فناوری جدیدی موسوم به «فناوری تصویری شبکیه ای» استفاده شده است که نور را از یک LED به یک سری آینه می تاباند که در نهایت به عنوان تصویری باوضوح بالا برای چشم انسان به نظر می رسد.
از سویی دیگر، هر چند کمکی به ما نمی کند اما می توانیم Glyph را بر روی چشم های خود قرار داده و در ملاء عام از آن استفاده کنیم. قرار دادن چیزهای اضافه بر روی سر، ممکن است  باعث ایجاد حواس پرتی در انسان شود، اما امروزه این کار برای مردم عادی شده و می توانید افراد زیادی را در مترو و خیابان مشاهده کنید که با وجود اینکه بر روی گوش خود هدست گذاشته اند، با آن خیلی راحت هستند.
هر چند که ممکن است در مورد Avegant Glyph این قضیه متفاوت باشد (حداقل برای من) مدت زمانی طول بکشد که بتوانید به راحتی با استفاده از آن کنار بیایید، بدون آنکه اذیت شوید.
این وسیله هدست واقعیت مجازی (VR) نیست، اما با گذاشتن آن بر روی سرخود، احساس می‌کنید در سینما به سر می‌برید  و نسبت به رقبایی مانند Oculus که توسط شرکت HTC در ماه مارس سال گذشته ارائه شد از قابلیت های بیشتری برخوردار می باشد. بی‌شک در نگاه اول، متوجه طراحی کارآمد این هدست خواهید شد. این مدیاور صوت و یا تصویر و صوت را در هر نقطه که بخواهید برای شما در دسترس قرار می‌دهد. Avegant Glyph موازنه خوبی بین تصور و هوشیاری برقرار کرده است.
شما می توانید چشم های خود را بر روی محتوا متمرکز کرده و در آن غرق شوید. اما با این وجود زمانی که بخواهید بروید یک فنجان قهوه بخورید یا آینکه ببینید که کیف تان را ندزدیده اند نیازی نیست که هدست را بردارید. شما می توانید به سادگی با نگاه کردن به پایین جلو خود را ببینید.
من به اندازه کافی برای گذاشتن Glyph بر روی چشمان خود در حالیکه مشغول پیاده روی هستم شجاع نیستم اما می توانم از آن در مواقعی که در مترو یا هواپیما هستم استفاده کنم. ریچارد کریس که مدیر ارشد بازاریابی Avegant می باشد در این باره می گوید که شما می توانید به طور منظم از آن در پروازهای خود استفاده کرده و از استفاده از آن لذت برده و شور و اشتیاق خاصی داشته باشید.
اگر شما در یک محیط عمومی می باشید و از استفاده Glyph احساس راحتی نمی کنید می توانید آن را به عنوان یک هدفون در آورده و از آن استفاده کنید. اکثر مردم فکر می کنند که از یک جفت ساب در کنار آن استفاده می کنید، گرچه ممکن است که برخی در مورد برآمدگی بالای صفحه کنجکاو باشند.


می توانید از آن برای استفاده های شخصی، مانند افرادی که در یک آپارتمان کوچک یا اتاق خوابگاه قرار دارند بهره بگیرید. لازم به ذکر است که دور نخست عرضه هدفون Glyph به بازار، در ماه ژانویه ی سال ۲۰۱۶ میلادی (با قیمت 699 دلار و در صورتی که بخواهید اکنون آن را پیش خرید کنید با قیمت 599 دلار می توانید آن را بخرید) صورت خواهد گرفت. این هدفون با پورت HDMI قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و کنسول های بازی را خواهد داشت.
یکی دیگر از کاربردهای Glyph، استفاده از آن برای هواپیماهای بدون سرنشین است. شما می توانید با استفاده از یک برنامه کنترل هواپیمای بدون سرنشین بر روی یک تلفن سازگار با HDMI، از آن برای خلبانی استفاده کنید.
کیفیت تصویر عالی است و شما هر پیکسلی را مشاهده نمی کنید. همچنین این هدفون از قابلیت 3D یا سه بعدی پشتیبانی می کند.
وقتی آن را بر روی سرخود بگذارید در عرض چند ثانیه، کار با آن را یاد خواهید گرفت. در این هدست، از فناوری تصویربرداری رتینال و اپتیک پیشرفته استفاده‌شده و مجموعه‌ای از دو میلیون آینه برای بازتاباندن تصاویر بر روی چشم شما به‌طور مستقیم به‌کاررفته تا تصاویر، واقعی و ملموس به نظر بیایند. این وضعیت بیشتر شبیه به دیدن و حضور در آن فیلم یا صحنه موردنظر است تا تماشا کردن آن.
این فناوری از هرگونه فن‌آوری صفحه‌نمایش موجود در بازار بی‌خطرتر و بهتر است، بنابراین خود را آماده کنید تا شگفت‌زده و متحیر شوید.بی‌شک در نگاه اول، متوجه طراحی کارآمد این هدست خواهید شد. این مدیاور صوت و یا تصویر و صوت را در هر نقطه که بخواهید برای شما در دسترس قرار می‌دهد. Glyph، حس طبیعی بینایی را برای چشمان شما ایجاد می‌کند و در آن هیچ صفحه‌نمایشی وجود ندارد.»
قیمت این وسیله آن تا 26 دی‌ماه امسال، 599 دلار است و بعدازاین تاریخ قیمت آن 699 دلار خواهد بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

FIFA 16: واکنش شدید رئیس EA به منتقدین تیم های بانوان