کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲ مهر

بر اساس اطلاعات گروه تجارت تجهیزات نیمه هادی‌ها (SEMI)، هزینه‌ی جهانی تجهیز کارخانه‌ی ساخت تراشه با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۱۸ به ۶۲.۸ میلیارد دلار می‌رسد و انتظار می‌رود با ۷.۵ درصد رشد در سال ۲۰۱۹ به ۶۷.۵ میلیارد دلار بالغ گردد. این معامله‌ای بزرگ است، چراکه هزینه‌ی ساخت چیپست‌های پیشگام به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد و این صنعت وارد چالش‌های تداوم پیشرفت قانون مور یا دو برابر شدن تعداد ترانزیستورها در یک تراشه در هر دو سال می‌شود.
طبق جدیدترین گزارش پیش‌بینی World Fab که توسط SEMI منتشر شد، این گروه اعلام کرد ۲۰۱۹ چهارمین سال متوالی رشد هزینه‌ها و بالاترین سال سرمایه‌گذاری در تجهیزات کارخان‌ های ساخت تراشه در تاریخ این صنعت خواهد بود. سرمایه‌گذاری‌ها در ساخت این کارخانه‌ها هم نزدیک است رکوردی را ثبت کنند.
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری کارخانه‌های ساخت تراشه و ارتقا محصول و همچنین ظرفیت اضافه، رشد خواهد داشت، چراکه ظهور بسیاری از کارخانه‌های جدید ساخت تراشه به طور قابل توجهی تقاضای تجهیزات را بالا می‌برد.
در گزارش پیش‌بینی World Fab آمده، در حال حاضر ۷۸ کارخانه‌ی جدید تولید تراشه وجود دارد که به زودی کار خود را آغاز می‌کنند یا ساخت آن‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد که در نهایت نیاز به بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار تجهیزات خواهند داشت. هزینه‌های ساخت این کارخانه‌ها و خطوط آن‌ها انتظار می‌رود در این دوره به حدود ۵۳ میلیارد دلار برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه