تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

گوگل روز جمعه اعلام کرد که با Levi Strauss، تولیدکننده آمریکایی لباس های جین به منظور تولید لباس هایی از نوعی پارچه بافته شده مخصوص با قابلیت سازگاری با صفحات لمسی همکاری می کند.
گوگل در جریان کنفرانس خود در سانفرانسیسکو عنوان کرد که این تولیدکننده نخستین همکار در پروژه Project Jacquard می باشد.
این پروژه بر عهده یکی از تیم های تحقیقاتی کوچ گوگل به نام Advanced Technology and Projects ATAP می باشد. این تیم با آزمایشگاه Google X که نوآوری های در ابعاد بزرگ نظیر خودروهای بدون راننده را توسعه می دهند، تفاوت دارد.
امره کاراگوزلر، یکی از افراد تیم ATAP می گوید: ما در حال تولید پارچه های تعاملی هستیم. این کار با استفاده از بافتن بخش های رسانا در پارچه صورت می گیرد.
این بخش های رسانا می توانند در انواع پارچه ها بافته شوند و به هیچ عنوان بر روی طرح یا ظاهری پارچه و لباس نیز تاثیر نگذارند.
قابلیت رسانایی می تواند در سراسر پارچه یا تنها در بخش هایی از آن مورد استفاده قرار بگیرد.
کاراگوزلر اضافه می کند که این پارچه ها خاصیت کشسانی داشته و قابل شستشو هستند. به طور کلی این پارچه ها فرقی با سایر پارچه های موجود در بازار نخواهند داشت.


بنابر گفته گوگل، Project Jacquard قابلیت لمس و تعاملات اشاره ای با صفحات لمسی را با استفاده از سیستم های نساجی فعلی، میسر می کند.
هر چیزی که شامل پارچه یا الیاف شود نظیر لوازم دکوری یا فرش می تواند از قابلیت هایی نظیر تاچ پد یک لپ تاپ بهره ببرد.
به گفته تیم ATAP، نخ های رسانا به مدارهای دایره ای کوچکتر از یک دکمه ژاکت متصل هستند که شامل اجزای الکترونیکی مینیاتوری بوده و با استفاده از الگوریتم های خاص، لمس و حرکات انگشت را شناسایی می کنند.
این اطلاعات می تواند به صورت بی سیم به گوشی های هوشمند یا سایر دستگاه ها ارسال شود تا کارهایی نظیر برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیام کوتاه از این طریق میسر شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن Trips شرکت Google، طرح‌ریزی بدون استرس سفر را آسان می‌کند