ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از شبکه‌ی انرژی کشور ظرف سه سال آینده هوشمند خواهد شد، گفت: یکی از مصدایق مهم تحول دیجیتال در دنیا هوشمندسازی شبکه‎‌های انرژی است.
محمد جواد آذری جهرمی در مراسم امضای سند اقدام مشترک وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات در راستای توسعه‌‌ی کاربردهای فناوری‌های نوین فاوا (ICT) در صنعت آب و برق، با بیان اینکه هوشمندسازی باعث بهبود مدیریت شبکه خواهد شد و به تبع آن نیز بهبود پیک مصرف را در پی خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تکنولوژی‌های مختلفی در این عرصه به کار گرفته شده است و به صورت گسترده از اینترنت اشیاء در جهت پیاده‌سازی این سند استفاده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این سند فرصت خوبی برای فعالان عرصه‌ی فناوری و انرژی خواهد بود تا با هم‌افزایی یکدیگر بتوانند از آخرین پروژه‌های روز برای به روزرسانی و بهبود شیوه‌های مدیریتی در مصرف انرژی و همچنین تولید و توزیع انرژی فعال باشند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه دنیا به سمت استفاده‌ی بهینه از منابع در حال حرکت است، تصریح کرد: ما در شرایط فعلی با چالش‌ها و تحریم‌های مختلفی مواجهیم و باید استفاده بهینه از منابع در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی دنبال شود. امروزه دنیا به سمت استفاده از اقتصاد مشارکتی حرکت می‌کند و ما نیز باید از منابع در اختیار خود استفاده بهینه‌تری کنیم.
وی وزارت نیرو را دارای یک شبکه بسیار گسترده و خوش ساخت به لحاظ ساختاری دانست و گفت: اجرای شبکه‌ی ارتباطی با استفاده از ظرفیت شبکه توزیع و انتقال انرژی یکی از راه‌کارهای مدیریت هزینه است و از سرمایه‌گذاری جدید در این بخش جلوگیری خواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر اساس سند یاد شده دو طرف توافق کرده‌اند تا در یک چارچوب مشخص چگونه از ظرفیت‌های شبکه توزیع و انتقال انرژی در کشور در راستای خدمات‌رسانی در حوزه‌ی ارتباطات استفاده کنند. از طرفی معاونان دو وزارتخانه نیز مسئول تشکیل کمیته‌ی راهبری و اقتصادی هستند تا با استفاده از توان بخش خصوصی بتوانند ظرفیت‌های ارائه شده از سوی دولت را وارد حوزه عملیاتی کنند.
آذری جهرمی اضافه کرد: براین اساس در نخستین گام یک کارگاه آموزشی میان فعالان صنعت برق، ارتباطات و اینترنت اشیاء برپا شده و نحوه‌ی اجرای سند یاد شده تشریح خواهد شد.
وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دانش بنیان کشور برای ورود به این عرصه، خاطر نشان کرد: منابع ما نیز بخشی از منابع خود را در حوزه‌ی ارتباطات و پست بانک برای اجرای پروژه‌های این سند و توسعه‌ی اهداف وزارت نیرو در حوزه‌ی هوشمندسازی اختصاص خواهیم داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه