تکنولوژی
بهناز زادبخش۸:۴۸ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

علاقمندان به بازی های ویدئویی در انتظار واقعیت مجازی و تکمیلی جدید تری هستند.
کارشناسان بر این باورند که دنیای بازی های کامپیوتری به سمت «واقعیت مجازی / افزوده» پیش می رود. واقعیت افزوده، مولفه های مجازی را در اطراف محل قرار گیری کاربر اضافه می کند. تحلیلگران موسسه" آی اچ اس" می گویند: که میزان استفاده از هدست های واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۵، چهار میلیون بوده است. که در سال ۲۰۲۰ به هشتاد و یک میلیون، خواهد رسید.
در آخرین رونمایی ازاین فناوری «واقعیت مجازی/ افزوده» در لندن، می توان دید که تا چه حد این فناوری ایجاد شده توسط تولید کنندگان و فروشندگان محصولات، با جلب رضایت مشتریان تطابق دارد.
"فرانسوآ دو بودینا"، مدیر بازاریابی شرکت "زرولایتگ می گوید:«پیش از این نیز ما در صنعت بازی فعال بودیم و بازیهای مسابقه ماشین را طراحی می کردیم. وقتی این تجربه را با کیفیت بالای فناوری روز کنار هم قرار دهیم، یک فضای چند بعدی حاصل شد، که عناصر بازی در آن دارای کیفیتی بالا در نورپردازی بود. شما می توانید با اضافه شدن عناصر مجازی در فضای واقعی با ماشین مسابقه دهید. و در عین حال حرکت آن ماشین را در فضای حقیقی مشاهده کنید.»
با بازدید از نمایشگاه لندن، دورنمای گسترش واقعیت افزوده و مجازی در سالهای آینده، به خوبی نشان داده می شود." وی جی میچالیک"، تحلیلگر تحقیقات دیجیتال می گوید: «بعضی از افراد در آغاز فعالیت این فناوری، پس از کامپیوترهای شخصی، اینترنت و موبایل، واقعیت مجازی را چهارمین دوران تکنولوژی می دانستند. من فکر می کنم که این می تواند توصیف دقیقی از فناوری ترکیبی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد.»
واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سکوی پرش به سوی آینده تکنولوژی قرار دارند. چه در عرصه بازی های کامپیوتری و چه در زمینه ارتباطات و صنعت کارشناسان معتقدند که علاوه بر بازی های کامپیوتری، واقعیت مجازی می تواند دریچه تازه ای در دنیای ارتباطات به سوی عبور از گوشی های تلفن باز کند.
شرکت های بزرگ در حال حاضر آماده اند تا این فناوری را برای آینده پیش ببرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه