پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ مرداد

همچنان به عنوان مقرون به صرفه ترین گزینه برای واقعیت مجازی محسوب می شود.
واقعیت مجازی سامسونگ همیشه در میان خط تولید محصولات متفاوت گیج کننده ی شرکت، نابهنجار به نظر میرسد. از زمان اولین نسخه ی ابتکاری گوشی ای که در کنار Galaxy Note 4 در سال 2014 پدیدار شد، این گوشی به عنوان یک محصول بالقوه و مفیدتر از محصولات پوشیدنی متفاوت، تلفن های آزمایشی و سایر گدجت های این شرکت خود را نشان داد. و با تشکر از مشارکت سامسونگ با Oculus ، سودمندی واقعیت مجازی Gear در طول زمان افزایش پیدا کرد. در حقیقت، ما مدل سال گذشته را یک محصول بدون مغز برای کاربران سامسونگ نامگذاری کرده ایم. حالا ما از مدل واقعیت مجازی Gear دیگری برخورداریم، که با عرضه ی Galaxy Note 7 مصادف شده است، و این به عنوان یک مقدمه ی بهتر برای واقعیت مجازی، بیشتر از هر زمان دیگری محسوب میشود.

مزایا

• راحت و آسان برای پوشیدن
• برخورداری از زمینه ی بزرگتر دید در مقایسه با  مدل قبل
• دارای کتابخانه ی بزرگی از محتوای واقعیت مجازی
• قیمت مناسب

معایب

• تنها با آخرین گوشی سامسونگ کار می کند
• می تواند به سرعت توسط هدست های اندروید Daydream تحت الشعاع قرار بگیرد.

خلاصه

آخرین واقعیت مجازی سامسونگ برای پوشیدن بسیار خوشحال کننده است و حتی نسبت به قبل همه جانبه تر به نظر می رسد. اگر شما یک تلفن سامسونگ داشته باشید این محصول به عنوان خرید خوبی برای شما محسوب می شود، اما آگاه باشید که پلتفرم واقعیت مجازی گوگل Day Dream در افق قرار گرفته است.


از دوردست ها، واقعیت مجازی جدید Gear شبیه به یک نسخه ی چندرنگ از آنچه که در قبل بوده است، می باشد. اما بدنه ی آبی تیره ی آن در حقیقت از امکان استفاده مشروع برخوردار است: این ویژگی کمک می کند تا از افتادن بازتاب تصاویر صفحه ی تلفن شما بر روی هدست جلوگیری شود. این مشکلی بود که بر اساس گفته های سامسونگ، برخی از کاربران در گذشته در مدل واقعیت مجازی سفید Gear با آن روبرو شده بودند. و همچنین آخرین مدل ها بسیار شبیه به یکدیگر بودند، این زمانی است که شرکت به ایجاد یک تغییر بزرگ در طراحی به منظور متمایز کردن بهترین و آخرین مدل هدست های خود پرداخته است.


همچنین تعداد انگشت شماری از تغییرات جزئی ارگونومیک و مفید نیز دیده می شوند. مواد اولیه ی جدیدی وجود دارند که بر روی پوست شما قرار می گیرند که به اندازه ی یک پتو که برای کودکان استفاده می شود، نرم است. و سامسونگ همچنین، بندی ساخته است که در پشت سر شما قرار می گیرد و به شکل قابل توجهی  بلند است، که می تواند در بسیاری از موارد مفید باشد. این به روزرسانی ها که با طراحی نور واقعیت مجازی جفت شده است، آن را به چیزی تبدیل می کند که شما می توانید برای ساعت ها آن را بپوشید. پس از امتحان کردن Oculus Rift و HTC Vive، ما متوجه شدیم که تفاوت های کوچکی در میزان راحتی زمینه ی ساخت واقعیت مجازی وجود دارد، که همه جانبه تر به نظر می رسد، و ما تلاش های انجام شده در این زمینه را تحسین میکنیم.


همین طور با توجه به تغییرات، سامسونگ به افزایش زمینه ی دید در آخرین هدست خود به 101 درجه از 96 درجه در مقایسه با مدل های قبلی خود پرداخته است. شاید این به عنوان یک تغییر اساسی محسوب نشود، اما همچنان به عنوان یک تغییر جزئی محسوب می شود که شما را در تجربه ی واقعیت مجازی عمیق تری فرو می برد. و این مسئله واقعیت مجازی Gear را به زمینه ی دید 110 درجه ی گسترده تر، در هدست های اختصاص داده شده مانند Oculus Rift و Vive نزدیک تر می کند. سایر هدست ها همانند واقعیت مجازی Star ، ادعا می کنند که به ارائه ی یک پوشش گسترده تر می پردازند، اما هنوز به بازار نیامده اند.


اگر با دقت نگاه کنید، متوجه برخی به روزرسانی ها در حول ورودی های جدید واقعیت مجازی Gear خواهید شد. بزرگترین تفاوت چیست؟ یک دکمه ی خانه اختصاص داده شده که شما را مستقیما به صفحه ی خانه ی Oculus باز میگرداند. پیش از این، شما باید کلید Back را به سمت پایین نگه می داشتید تا به خانه بازگردید. انجام دادن این کار در حال حاضر، به بالا آمدن صفحه ای منجر می شود که امکان دسترسی سریع به لیست دوستان و قسمت تنظیمات را برای شما فراهم می کند. سامسونگ همچنین، به برداشتن پد جهت دهی از هدست قبلی خود پرداخته است، تا به یک محیط لمسی آزادانه تبدیل شود که شما می توانید بدون نگرانی در مورد میزان دقت، به آن جهت ببخشید.


این یک قدم خوب برای اعتبار سامسونگ محسوب می شود، واقعیت مجازی جدید Gear با هدست ها قدیمی شرکت سازگار است، به علاوه با Note 7 نیز سازگاری دارد. همچنین به پشتیبانی از Galaxy Note 5 می پردازد و همچنین شامل S6, S6 Edge+, S7 و S7Edge می باشد. در اصل، اگر شما اخیرا یک گوشی سامسونگ خریده باشید، پوشش داده می شوید. در حالی که هدست از ابتدا از USB-C (برای Note 7 ) پشتیبانی می کند، شما می توانید به آسانی این اتصال دهنده را با یک آداپتور Micro-USB تعویض کنید.

شما همچنین می توانید به تنظیم موقعیت بازوهایی که گوشی شما را در جای مناسب قرار می دهد بپردازید، تا با فبلت هایی مانند Note و یا گوشی های سامسونگ با  اندازه ی معقول متناسب باشد.


از آن جایی که دومین ویراستار موبایل ما، کریس ولازکو، همچنان Note 7 را سهم خود می داند، ما واقعیت مجازی جدید Gear را با Galaxy 7 امتحان کردیم.تنظیم هدست ساده بود: پوشش محافظتی را برمی داریم، آداپتور micro-USB را در جای خود قرار می دهیم، تلفن را وصل می کنیم، و مطمئن می شویم که بازوهای واقعیت مجازی Gear برای دستگاه های کوچک تر نیز تنظیم شده باشد. تلفن با امنیت کامل به هدست وصل می شود، حتی اگر با خشونت تمام آن را تکان دهید (با شدت بسیار بیشتری که با سر خود آن را حرکت می دهید.)


ما اپلیکیشن NBC Sport ( که برای المپیک ریو راه اندازی شده است) را امتحان کردیم که شامل مجموعه ای از ویدیوهای 360 درجه ، Eve Gunjack و Adventure Time : Magic Man’s Head Games می باشد. زمانی که به پخش ویدیوهای 360 درجه می رسیم، قطعا متوجه زمینه ی دید گسترده تر واقعیت مجازی Gear می شویم، همچنان به نظر می رسد که شما در حال نگاه کردن در میان یک جفت دوربین صحرایی هستید، به جای اینکه کاملا به جای دیگری منتقل شوید، اما از مدل های قبلی بسیار بهتر است. متاسفانه، وضوح تصویر پایین بیشتر ویدیوهای 360 درجه به عنوان یک ویژگی منفی بزرگ محسوب می شود (بسیار سخت است که بتوانید بازی های المپیک را در حالی دنبال کنید که نمی توانید مشخص کنید کدام بخش به کدام بازی ارتباط دارد).


زمانی که صحبت بازی ها به میان می آید، واقعیت مجازی جدید Gear می درخشد. امکان کنترل Eve Gunjack و Adventure Time به همراه صفحه لمسی که از محدودیت کمتری برخوردار است، آسان تر است، و آنها همچنین در مقایسه با واقعیت مجازی های قبلی Gear همه جانبه تر هستند. همچنین بسیار دوست داشتیم که می توانستیم به تنظیم مجدد صدا و تنظیمات نور از طریق نگه داشتن دکمه ی بازگشت بپردازیم، زیرا ما نمی توانستیم به بخش کنترل صدای تلفن خود در زمانی که به هدست متصل بود، دسترسی داشته باشیم.


بیشتر از همه، قدردان این مسئله بودیم که می توانستیم این واقعیت مجازی Gear را برای مدت زمان طولانی و بدون خسته شدن بپوشیم. اگر چه به تلفن های بسیاری متصل می شود، اما هدست سامسونگ واقعا از مزیتی در مقایسه با پلتفرم های واقعیت مجازی دسکتاپ برخوردار است زیرا کاملا بدون سیم است (البته اگر هدفون را به حساب نیاورید). این مدل آخری به سادگی به عنوان راحت ترین هدست واقعیت مجازی در بازار محسوب می شود. هیچگاه احساس نکردیم که بندهای آن که به دور سر بسته می شوند، در حال خرد کردن جمجمه ی ما هستند، و یا این هدست بر روی بینی ما سنگینی ایجاد می کند.
به همان اندازه که واقعیت مجازی Gear عالی است، ممکن است رقابت جدی از طرف هدست هایی که قرار است از جانب پلتفرم واقعیت مجازی اندروید DayDream گوگل به بازار بیایند، داشته باشد. درواقع آن ها در تلاش هستند تا آنچه که واقعیت مجازی Gear انجام داده است را انجام دهند، اما از طرفی این کار را برای گوشی هایی از چندین تولید کننده انجام خواهند داد. اگر سامسونگ باهوش بود، در کنار پلتفرم گوگل کار می کرد، اما مشخص نیست که آیا قرارداد این شرکت با Oculus ممکن است از انجام این کار جلوگیری کند یا خیر.


حتی با وجود هدست های DayDream ، ما هیچ مشکلی در توصیه کردن واقعیت مجازی جدید Gear به دارندگان سامسونگ نداریم. در حقیقت، این دستگاه به اندازه ی کافی مستحکم است که ارزش در نظر گرفتن تغییر مکان دادن به دستگاه سامسونگ را تنها به دلیل امتیازات استفاده از واقعیت مجازی Gear را داشته باشد. اما بحث های موجود بر علیه واقعیت مجازی Gear و صبر کردن برای DayDream همچنان به قوت خود باقی مانده اند.

برچسب هاGear VRSamsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با این دستکش های بیسیم شما میتوانید به هر چیزی در واقعیت مجازی شلیک کنید