ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

به گزارش پیوست، مشکلات تولید محتوا در فضای مجازی و مخصوصا تولید محتوا در حوزه کودک، به سود پایین آن برای تولید کنندگان محتوا باز می‌گردد. آنطور که پیش از این از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده است این تولیدکنندگان محتوا باید حجم قابل توجه‌ای از سود حاصل از سرویس‌های خود را به اپراتورهای تلفن همراه واگذار کنند و همین شرایط هم باعث شده تا استقبال از تولید محتوا در بخش‌های مختلف با کاهش همراه شود.
اما حالا وزارت ارتباطات با راهکارهای خاص سعی کرده تا این موانع را از پیش روی تولید‌کنندگان محتوا بردارد.
در همین زمینه وزیر ارتباطات از ایجاد امکان برداشت مستقیم اعتبار توسط تولیدکنندگان محتوا خبر می‌دهد که به موجب آن تولیدکنندگان محتوا دیگر نیازی به پرداخت سهم درآمدی به اپراتورها ندارند.
محمد جواد آذری جهرمی، در حاشیه جشنواره کودک آنلاین، با اعلام این خبر به پیوست گفت: «یکی از موضوعات مهم در بحث تولید محتوا، جمع آوری پول بود که اپراتورها در این زمینه نقش ایفا می‌کردند و بر این اساس، سهم قابل توجهی از سود تولید محتوا را از صاحبان آن می‌گرفتند.»
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حمایت از تولیدکنندگان محتوا، این بخش از جمع‌آوری پول را از مالیات دولت معاف کردیم، ادامه داد: «شیوه‌های (DCB (Direct Carrier Billing یا صورت‌ حساب مسقتیم رونق گرفته و بعد از آن خود اپراتورها تبدیل به گلوگاه شدند. در مذاکره با بانک مرکزی این بانک اقدام خوبی را اخیرا انجام داد و آن شیوه direct debit را راه‌اندازی کرد که بر اساس آن، کسی که می‌خواهد پول خدمات خود را جمع کند دیگر الزاماً به اپراتور وابسته نیست و می‌تواند از طریق نظام بانکی و سرویس‌های متعدد فین‌تک در کشور، پول‌های خود را با کارمزد صفر جمع‌آوری کند.»
جهرمی تاکید کرد: «این ظرفیت برای تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که هیچ درصدی از درآمد خود را به اپراتورها ندهند. به این ترتیب این حوزه نیز تقویت و فضا نیز رقابتی‌تر خواهد شد.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه