ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۱ تير

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات از نصب نمایشگر میزان پارازیت در برخی شهر‌های کشور خبر داد.
محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی مراسم رونمایی از برخی طرح‌های نوآورانه‌ی حوزه‌ی فناوری اطلاعات در شیراز اظهار کرد: مانند نمایش آلودگی هوا، وضعیت فرکانسی نیز به صورت زنده در سطح این شهر‌ها نشان داده می‌شود تا شهروندان از آن مطلع شوند.
وی افزود: از یک‌ ماه گذشته ۱۸ سایت برای اندازه‌گیری امواج رادیویی در شهر شیراز نصب شده که نتیجه‌ی این پایش‌ها نشان می‌دهد حدود این تشعشعات در مرکز استان فارس از استاندارد گرمایی بالاتر نیست و در حد نرمال و طبیعی است. در ماه‌های گذشته موضوع پارازیت به مطالبه‌ی جدی بخشی از شهروندان شیراز تبدیل شده بود که به این دلیل از یک ماه گذشته ۱۸ سایت اندازه‌گیری فرکانس‌های رادیوئی برخط به صورت خاص در شیراز راه‌اندازی شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این سایت‌ها به صورت لحظه‌ای اثر تشعشعات تجمعی فرکانس‌های رادیویی را اندازه‌گیری می‌کنند، اظهار داشت: معیاری که به لحاظ فنی در استاندارد‌های علمی مضرر بودن آن بر بدن انسان ثابت شده بحث اثرات گرمایی تشعشعات فرکانسی نظیر موبایل، وای فای، تلویزیون و ماهواره به صورت تجمیعی شده است که در فضا وجود دارد.
وی درباره‌ی تخلفات برخی شرکت‌های واردکننده که از ارز دولتی نیز استفاده کرده‌اند، گفت: دستگاه قضایی در حال حاضر پیگیر مساله‌ی تخلفات ارزی است و دادستان تهران نیز مکاتباتی در این باره با وزارتخانه‌های مربوطه داشته و اطلاعاتی در این باره در اختیار قوه‌ی قضاییه قرار گرفته است و انتظار می‌رود که هم اینک روال رسیدگی به این موضوع مشخص شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه