کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

Quantopian یک پلتفرم آنلاین است که می کوشد هر شخص را به یک تحلیلگر کمی موفق بدل سازد. این پلتفرم ۲۵‌ میلیون دلار بودجه‌ به رهبری Andreessen Horowitz،  با مشارکت سرمایه‌گذارانی همچون Bessemer Venture Partners ،Point72 Ventures ،Khosla Ventures و Spark Capital جمع‌آوری کرده است. این شرکت که در سال ۲۰۱۱ در شهر بوستن ماساچوست تاسیس شده است، ادعا می‌کند پلتفرم مذکور، الهام‌بخش افراد با استعداد است تا الگوریتم‌های سرمایه‌گذاری خود را ترسیم نمایند. در شرایط واقعی بدان معناست که منابع و زیرساخت‌های یک پلتفرم مبتنی بر جامعه‌ی آنلاین  را برای دانشمندان، توسعه‌دهندگان و دانش‌آموزان به منظور همکاری و دسترسی به داده‌های مالی، ابزار آموزشی، پژوهش، و غیره ارائه می‌دهد و نهایتا از هزاران الگوریتم سرمایه‌گذاری که ارائه می‌شود، Quantopian بهترین الگوریتم را بر اساس احتمال ضرر و زیان، برگشت‌پذیری، ظرفیت و عوامل دیگر ارزیابی و انتخاب می‌نماید. در ناب‌ترین شکل آن، Quantopian را می‌توان یک شرکت کوچک سرمایه‌گذاری جمع‌سپار با ترسیم‌کنندگان موثر‌ترین الگوریتم‌ها در نظر گرفت که قادر است مجوز کار و دریافت سهم ِسود حاصل از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را به دست آورد.
لازم به ذکر است، جمع‌سپاری(Crowdsourcing) راهکاری مناسب در رونق کسب‌وکار می‌باشد. این کار معمولا از طریق فراخوان‌های عمومی در اینترنت انجام می‌شود. تمرکز جمع‌سپاری بر مشارکت دادن جمعیت در فعالیتهایی چون حل مساله، گسترش در ایده‌سازی، نوآوری، تولید و فرایند ارائه‌ی خدمات است که بر کیفیت محصول، وفاداری و خشنودی مشتری اثری مستقیم دارد و افراد مختلف با حمایت از طرح‌های نوآورانه‌ی استارتاپ‌ها، مدل‌های آن‌ها را به خطوط تولید تبدیل می‌کنند. 
تا به حال،  این شرکت حدود ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده و اظهار می‌کند، با تزریق پول نقد فعلی به گسترش و بهبود پلتفرم مورد نظر و مسائل آموزش و پرورش خواهد پرداخت که اطلاعات مالی بیشتری را برای ۱۰۰ هزار اعضای خود به همراه دارد. همچنین این شرکت قصد دارد در اوایل سال ۲۰۱۷ با سرمایه گذاران خارجی وارد مذاکره شود.

برچسب هاQuantopian
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه