تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

33 میلیون! این رقم تعداد پیکسل هایی را نشان می دهد که BOE، تولیدکننده نمایشگر چینی در جدیدترین پنل های تولیدی خود بکار برده است.
براساس گزارش دیجی تایمز، BOE اخیراً پنل های 98 و 110 اینچی با وضوح 8K را رونمایی کرده و قصد دارد در سال جاری آنها را در بازار ژاپن عرضه کند.
نمایشگرهای جدید این تولیدکننده از فناوری ADSDS بهره می برند که اگرچه مرتبط با بحث های پیچیده فیزیک کوانتومی هستند، اما در واقع نوعی جدید از فناوری کریستال مایع برای چرخش بهینه تر مولکول های کوچک محسوب می شوند.
از مزیت های این فناوری جدید می توان به امکان استفاده از وضوح تصویر فوق العاده بالا(در اینجا 7680x4320 پیکسل) با مصرف انرژی منطقی و کم اشاره نمود. یکی دیگر از مزیت ها به زوایای دید بسیار بالای 178 درجه ای در این نمایشگرها مربوط می شود که در تلویزیون های با صفحه بزرگ نظیر این، به نوعی حیاتی محسوب می شود.
تلویزیون های OLED برای مثال هم اکنون حداکثر زاویه دید 160 درجه ای را ارائه می کنند.
البته مدل های اولیه این نمایشگرها برای مصارف خانگی نبوده و برای کاربردهای پزشکی، مالی و حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. NHK، یکی از سرویس های تولید محتوا در ژاپن اعلام کرده که برای آزمایش محتوای با کیفیت 8K در سال آینده برنامه هایی دارد و احتمالاً در سال 2018 این کیفیت را در تمام برنامه های تولیدی خود لحاظ خواهد کرد.
NHK همچنین قرار است رقابت های جام جهانی زنان که ماه آینده در کانادا برگزار می شود را با کیفیت 8K فیلمبرداری کند. این موسسه با همکاری فیفا، این رقابت ها را در تلویوزیون های عمومی و بزرگ 300 اینچی در ژاپن، آمریکا و کانادا به نمایش خواهند گذاشت.
با افزایش فشار رقابت از سوی تولیدکنندگان چینی، تعجبی ندارد که ال جی تکنولوژی OLED خود را با رونمایی از نمایشگری خمیده با ضخامت 0.97 میلی متر به جلو می برد. اما بدون شک BOE تنها تولیدکننده در بازار نمایشگرهای 8K نخواهد بود، چرا که اپل و شارپ نیز تمایل خود را در این زمینه نشان داده اند.

برچسب هاOLED4KNHKBOETV8K
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

IFA 2015: هر آنچه از سامسونگ، سونی، موتورلا و دیگر برندها دیده ایم