تکنولوژی
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد

اوایل سال جاری، شرکت پاناسونیک دوربین-اسمارت فون هیبریدی خود را با عنوان Lumix CM1 معرفی کرد و وعده داد این محصول تا تابستان در آمریکا قابل تهیه خواهد بود. حالا تابستان فرا رسیده و این دوربین را می توان با قیمت 1000 دلار بصورت پیش سفارش تهیه کرد.
مشخصات بخش دوربین این محصول شامل یک سنسور بزرگ 1 اینچی با وضوح 20 مگاپیکسل، لنز Leica با دیافراگم f/2.8، لرزشگیر اپتیکال و فلاش LED می شود. ابعاد بزرگ سنسور مطمئناً تصاویری با کیفیت تر را نسبت به نمونه هایی که در اسمارت فون ها مشاهده می کنید، ارائه خواهد کرد، اما همچنان پایینتر از دوربین های حرفه ای DSLR قرار می گیرد.
پاناسیونک با ارائه گزینه های نزم افزاری مختلف کاربران را برای ثبت بهترین تصاویر کمک می کند، درست مانند چیزی که در گوشی های پرچمدار امروزی شاهد هستیم. قابلیت فیلمبرداری کلیپ های کوتاه با کیفیت 4K و سپس انتخاب یک فریم و استفاده از آن به عنوان عکس نیز فراهم شده است.
در بخش اسمارت فون نیز اگرچه مشخصاتی بسیار خوب را شاهد هستیم اما کمی عقب تر از سخت افزارهای جدید قرار می گیرد. چیپست چهار هسته ای 2.3 گیگاهرتزی Snapdragon 801، 2 گیگابایت رم، باتری 2600 میلی آمپری و صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح 1080p و تراکم پیکسلی 469ppi مشخصات اصلی این محصول را تشکیل می دهند.
این گوشی از 4G LTE پشتیبانی کرده و از اندروید 4.4 بهره می برد که البته قابل ارتقا به نسخه آبنبات چوبی نیز هست. کاربران می توانند با استفاده از کارت های microSD، حافظه این گوشی را افزایش دهند. اگرچه تولید یک محصول هیبریدی دوربین-اسمارت فون ایده جدیدی نیست، اما پاناسونیکLumix CM1  امکانات به مراتب بیشتری را نسبت به مدل های مشابه سامسونگ ارائه می کند.


یکی از نقاط ضعف این محصول حافظه داخلی کم 16 گیگابایتی آن است که واقعاً برای چنین محصولی عجیب است. احتمالاً بسیاری از کاربران از یک کارت حافظه 128 گیگابایتی بر روی این محصول استفاده خواهند کرد!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با E1 آشنا شوید، کوچکترین دوربین با قابلیت تعویض لنز دنیا