تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

GoPro با دوربین های کوچکش به ماجراجوهایی که بین ما هستند ، میلیون ها محصول فروخته است. البته فقط طرفداران هیجان نیستند که به محصولاتی که این کمپانی عرضه میکنند علاقه مندند. شکی نیست که تعدادی از مردم اول از همه GoPro را به خاطر جمع و جور و کامپکت بودنش انتخاب کردند.
برای آن خریداران ، GoPro انتخابی خوب است اما عالی نیست. آنهم به خاطر محدودیت هایی که شکلش به وجود می آورد.  اگر یک دوربین متنوع و کوچک چیزی است که میخواهید ، شاید micro four-third platform بهترین مکان برای شروع جستجو باشد . با اینحال هنوز هم، میفهمید که این دوربین ها از آنچه که ترجیح میدهید کمی حجیم ترند.


از دوربین z وارد دوربین E1  شوید

دوربین Z که در اوایل 2013 ساخته شد، تلاش بسیاری برای طراحی یک دوربین کوچک ساخته شده بر روی وسیله ی micro four-third داشته است. نتیجه اش E1 است، یک دوربین با لنز تعویض شدنی  کوچک غیر تجملی که گفته میشود کوچکترین در نوع خودش است که میتواند فیلم 4k ultra hd بگیرد.
E1 دارای یک ambarella a9 است.( همان تراشه ای که به GoPro hero 4 silver نیرو میبخشد ) . که قادر به گرفتن 4k4,096x2,160  ویدئو در 24 فریم در ثانیه یا 3,840 x 2,160  در 30 فریم در ثانیه با فشرده سازی H.264 . بلوتوث 4،0  و اتصال وای فای اش استاندارد اند و همچنین فیلتر نویز سه بعدی پیشرفته دارد که از تکنولوژِی که از فیلترینگ موقتی تنظیم شده ی حرکت (MCTF) استفاده میکند تا نویز عکس را کاهش دهد.


بنابراین همان پردازشگر عکس GoPro را دارد. پس چه چیزش عالی است؟ وسیله ی micro four third .
برخلاف لنز ثابت GoPro ، E1  با  هر لنز micro four thirds  ای از اولمپوس، پاناسونیک/لومیکس، لیکا و سیگما کار میکند. تقریبا تمام لنز های موجود از E1 بزرگتر و سنگین تر اند و بنابراین باعث ترکیبی نامتعادل میشود. با اینحال تعداد از با ارزش ها مانند لنز pancake f/1,7 lumix 20mm و لنز پرتره ی  75 mm f /1,8  اولمپوس m.zuiko که به خوبی E1 را کامل میکنند.  به هر حال این سه پایه ی استاندارد را دارد بنابراین اگر فکر کردید که نگه داشتنش برای زمان های طولانی طاقت فرساست از آن استفاده کنید.


عمر باتری از واحد جداشدنی 2.200 mAh چهل و پنج دقیقه تخمین زده شده ، آنهم زمانی که با 4k ضبط شود و وای فای فعال باشد. خاموش کردن وای فای زمان ضبط را تا 80 دقیقه افزایش میدهد، اینطور به ما گفته شده و دو باتری در دوربین قرار گرفته است. E1 کارد های میکرو اس دی را با ظرفیتی تا سقف 128 گیگابایت را قبول میکند و و با وزن 209 گرم (7.37 اونس) با باتری نصب شده تعادل را بهم میزند.  و نکته ی مهم این معامله صفحه ی LCD آن است. که اندازه اش 2.5 اینچ است و رزولوشن پایین 320X 240   دارد.
Z در کیک استارتر در حال جمع آوری سرمایه است. کمپانی به من میگوید که قبلا E1  را طراحی کرده و از کیک استارتر برای گرفتن سفارش های پیشاپیش و معرفی محصول و برند استفاده میکند. این کمپین تصمیم دارد تا 42000 دلار جمع آوری کند اما از همین حالا هم از هدفش فراتر رفته و با 25 روز باقیمانده از 163000 هم فراتر رفته است.
جایزه کسانی که زود برسند 449  دلار ، 499 دلار و 649 دلار است اما متاسفانه همه ی اینها ایده اند. اگر علاقه مند به گرفتن یک E1 هستید، باید 599 دلار کنار بگذارید که شامل لنز نمیشود . ( لنزهای 20 mm پاناسونیک و 75mm المپوس که قبلا عنوان کردیم هر دو عالیند ، همینطور المپوس 12-40 mm f/2.8 pro )  . رسیدن و تحویل E1 انتظار میرود که در نوامبر 2015 شروع شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دوربین اکشن 4k چیزی بیشتر از UHD را میگیرد