تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

مردم قطعا نگران تلاش و دوباره اختراع کردن چتر در طول سالها نبوده اند . booster brolly خورشیدی ، rainshader ضد باد  و rainshield  یک طرفه تنها چند نمونه اند. ولی حالا تیمی از طراحان چینی به دنبال راهی برای رهایی از قطب های فلزی غیر معمول و روکشدار هستند  و به جایش به یک میدان نیرو متکی اند که شما را خشک و تمیز نگه دارد .
ایده ی استفاده از جریان هوا برای پناه دادن به کاربران در مقابل باران قبلا هم دنبال شده بود . چند طراح ایده ی مشابهی را در سال 2010 طراحی کردند که این نسخه هرگز به بازار نرسید .
آخرین نسخه ی air umbrella از باتری لیتیومی برای نیرو دادن به موتور و فن استفاده میکند که آن چرخه از جریان هوا را در نوکش ایجاد میکند تا قطره های باران را منحرف کند و لایه ی محافظ را شکل دهد .  خب این محافظتی که راجع به آن حرف میزنیم دقیقا چقدر است ؟  طراحان در مرحله ی فعلی توسعه و طراحی گفته اند که این چتر برای دو نفر پناهگاه خواهد بود ، گرچه اگر باران خیلی شدید نباشد بیشتر از دو نفر میتوانند زیرآن جا بگیرند .


این تیم روی سه مدل کار میکند که همه  مدل ها شکلی شبیه سر دوش جدا شده دارند . اولی گفته میشود که برای خانم ها طراحی شده و 30 سانتی متر طول دارد و 500 گرم وزن ، با عمر باتری 15 دقیقه . دومی 50 سانتی متر است و وزنش 800 گرم و عمر باتری اش 30 دقیقه است و سومی قابل باز شدن از 50 به 80 سانتی متر است ، وزنش 850 گرم است و عمر باتری اش 30 دقیقه . این عمر باتری ها  قطعا  برای مدت زمان طولانی پاسخ گو نیست  اما احتمالا برای رفتن از خانه به ایستگاه اتوبوس شما را از خیس شدن نجات میدهد.
این تیم تصمیم دارد که 10000 دلار در kickstarter برای تولید air umbrealla  جمع کند و به نظر میرسد که میتواند تا زمان موعود موفقیت چشمگیری داشته باشد . در زمان نوشتن این مطلب تقریبا 12000 دلار بدست آورد و هنوز 10 روز دیگر در کمپین وقت دارد . بیشتر محصولات اولیه خریده شده اند و 108 دلار حداقل پولی است که برای خرید نسخه ی زنانه ی این چتر میتوان پرداخت . رساندن سفارش ها از دسامبر 2015 آغاز میشود اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یک چتر مبتکرانه که به دستانتان برای ارسال پیامک زیر باران ,آزادی عمل می دهد