گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ دي

به نوشته‌ی همکاران سیستم، با افزایش تقاضا برای خدمات آنلاین از سوی کاربران خانگی و سازمانی، سطح پوشش دهی مراکز داده گوگل در منطقه اروپا به سرعت در حال افزایش است. با این وجود شرکت گوگل تصمیم گرفته است که به جای افزایش هرچه بیشتر انتشار کربن، مراکز داده جدید خود در منطقه اتحادیه اروپا را متناسب با قوانین مربوطه در مورد تغییرات آب و هوایی وضع کند.
هفته گذشته مرکز داده جدید گوگل در شهر فردریشیا دانمارک افتتاح شد و این شرکت هم اکنون در حال تکمیل پروژه جدیدی است تا ششمین مرکز داده خود را در شهر هامینا در فنلاند راه اندازی کند. لازم به ذکر است این هفته دومین مرکز داده گوگل در شهر میندنمیر در کشور هلند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سرمایه گذاری‌های گسترده گوگل در زیرساخت‌های اروپا نتیجه مستقیم افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای سرویس‌های مختلف است و بر این اساس گفته می‌شود از سرویس ویدیویی یوتیوب گرفته تا نقشه‌های گوگل کاربران بیشتری نسبت به قبل دارند و همه گیری ویروس کرونا نیز موجب شده است سرویس‌های گوگل گسترده‌تر از قبل توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار گیرند.
پیش بینی شده است ظرف چند سال آینده تقاضا برای استفاده از این قبیل سرویس‌ها همچنان افزایش یابد و بنابراین به مراکز داده بیشتر برای ارایه خدمات پردازش ابری نیاز باشد. با این وجود گوگل می‌بایست تعهدات در اتحادیه اروپا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را نیز بپذیرد. اتحادیه اروپا طی هفته گذشته کاهش 55 درصدی برای انتشار گاز CO2 تا سال 2030 را خواستار شد و همچنین افزایش 32 درصدی استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر را هم در دستور کار خود قرار داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه