تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

متخصصان انجمن پزشکی آمریکا اعلام کردند؛ که چراغ های LED خیابان می تواند سبب آسیب جدی به سلامت شود. علل و اثرات این دستگاه ها بر روی بدن در مقاله ای منتشر شده است.

آلاینده های نور

طی مطالعات انجام شده توسط تحلیلگران ، که در بازه زمانی بین سالهای 2005 تا 201 6 صورت گرفته است مشخص شد ، اکثر لامپ ها در دستگاه های روشنایی خیابان، طیفی از نور آبی و سبز منتشر می کنند و این یک منبع قدرتمند از آلودگی نوری است.

29 درصد از تابش چراغ های خیابانی معمولی با درجه حرارتی دمای رنگ همبسته" (CCT) معادل 4000K و رنگ آبی منتشر می شود و به دلیل قدرت تابشی آن چشم آن را به عنوان یک نور سفید خیره کننده می بیند و سبب ناراحتی و خستگی چشم خواهد شد.
از آنجا که تابش خیره کننده سبب معطوف شدن چشم به سمت چشمه نور خواهد شد، می تواند سبب آسیب به شبکیه چشم شود.
علاوه بر این، شدت نور در چراغ روشنایی خیابان سبب اشتباه مغز در ریتم شبانه روزی بدن می شود. این اتفاق در انسان کمتر و در حیوانات بیشتر خواهد شد در نتیجه سبب کشته شدن آن ها توسط وسایل نقلیه در شب خواهد شد.

راه حل

به گفته کارشناسان، توقف روشنایی LED ممکن نیست زیرا این لامپ ها با دوام، با کارایی بالا و مقرون به صرفه هستند.
آنان کاهش استفاده از نور پردازی با چراغهای غنی از طول موج آبی را برای کاهش اثرات سو پیشنهاد میکند و در نهایت، استفاده از چراغهایی با دمای رنگ 3000 کلوین یا کمتر و با طیف کمتری از رنگ آبی را در نورپردازی محیطهای باز بهویژه جادهها پیشنهاد می کنند.
آنان می گویند خطر این لامپ ها باز هم انکار نمی شود اما میزان خطر در لامپ هایی با حرارت3000 درجه کلوین نسبت به لامپ های 4000 K ، 3 درصد کاهش می یابد.

برچسب هاstreet lightLED
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گلخانه یا نمایشگاه جانوران قابل کنترل توسط اپلیکیشن