ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۸ تير

ابر مجازی در‌ واقع فضایی که است که یک وبسایت در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند گوگل درایو، آی کلود (iCloud)، دراپ باکس و غیره تا بتوانید اطلاعات مختلف خود را در آن به صورت آنلاین ذخیره کنید. فایده ذخیره کردن اطلاعات در ابر مجازی این است که هر کجا که به اینترنت وصل باشید، می‌توانید از آن اطلاعات استفاده کنید. اما وجه دیگر ماجرا، امنیت آن ابر مجازی است که اطلاعات شما نزد آن محفوظ بماند و قابل اعتماد باشد. هم چنین از طریق ابرهای مجازی می‌توانید اطلاعات با حجم‌های زیاد را نیز به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. انتخاب ابرمجازی مناسب به سه عامل بستگی دارد: نوع سیستم‌عامل، امنیت ابر مجازی، و میزان فضایی که در اختیار شما قرار می‌دهند.
امنیت در فضاهای ابری، بسیار مهم است، و نباید از امنیت در این فضا غافل شد. باید بدانیم تهدیدات در فضاهای ابریرا بشناسیم و راه‌هایی را برای محافظت در مقابل تهدیدات به‌کار گیریم. هکر‌ها از طریق حملات می‌توانند به فضاهای ابری شما نفوذ کنند و به اطلاعات و فایل‌های شما دسترسی پیدا کنند. تروجان‌ها، ویروس‌ها، باگ‌ها، و حملات سایبری همه و همه می‌توانند تهدیدی برای به خطر افتاد امنیت فضاهای ابری باشند.


راهکارهایی برای محافظت فضای ابری در مقابل تهدیدات به‌کار گیریم شامل موارد زیر است:

به امنیت پلتفرمی که از طریق آن به فضاهای ابری متصل می‌شوید، دقت کنید. مطمن شوید که تنظیمات امنیتی در آنها اعمال شده است. حتما از آنتی‌ویروس مناسب و همچنین فایروال استفاده کنید. در این مقالات آموزشی به شما آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌های مناسب را پیشنهاد کردیم. پس حتما مطمن باشید از پلتفرمی امن به فضای مجازی مورد نظر خود دسترسی پیدا کردید.

نکته مهم دیگری، رمزگذاری فایل‌هایی است که در فضای ابری ذخیره کردید. حتما فایل‌هایی که در فضاهای ابری ذخیره می‌کنید را رمزگذاری کنید. برنامه "Cloudfogger" این کار را برای شما انجام می‌دهد. شما با استفاده از این برنامه، می‌توانید اطلاعاتی که قصد دارید بر روی‌ ابر‌های مجازی مثل : گوگل درایو، دراپ‌باکس، و اسکای‌درایو و سایر ابرهای مجازی ذخیره کنیدٰٰ را رمزنگاری کنید، و این برنامه از سیستم رمزنگاری (256bit AES (Advance Encryption Standard استفاده می‌کند و تضمین می‌کند که هیچ یک از ابرهای مجازی وقتی از این نرم‌افزار برای رمزنگاری فایل‌های خود استفاده می‌کنند، قابلیت دسترسی به محتوای فایل‌های شما را نداشته باشند این برنامه فایل‌های شما را به صورت خودکار رمزنگاری می‌کند.کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و این برنامه بسیار سریع قابلیت رمزنگاری فایل‌های شما را دارد. این برنامه با سیستم‌عامل‌های مختلف چون ویندوز، اندروید، "Mac OS X" و "iOS "سازگاری دارد.
اگر فضای ابری که استفاده می‌کنید ازسیستم تأیید دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند، برای امن‌تر کردن این فضا، این قابلیت را حتما فعال کنید.
حتما یک نسخه پشتیبانی از اطلاعاتی که بر روی فضاهای ابری ذخیره می‌کنید، تهیه نمایید.
امنیت در فضاهای ابری، موضوع بسیار مهمی است. برای محافظت از فضاهای ابری باید تهدیدات را بشناسید و به راهکارهای مقابله با آنها توجه کنید.

برچسب هاOS XiOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نسخه ای ویژه از iOS 9 با تمرکز روی سخت افزارهای ضعیف تر