ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ بهمن

اپراتورهای تلفن همراه ملزم شدند «اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش‌افزوده مشترکان» را به صورت دوره‌ای به آنها اعلام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، نحوه اعلام این کارکرد را از طریق پیامک دانسته که «حداقل دو هفته یک بار» باید برای مشترکان هر اپراتور ارسال شود.
قره‌داغی گفته است که در حال حاضر ایرانسل و رایتل به صورت هفتگی و همراه اول، دو هفته یک‌بار این اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند.
به دنبال اعتراضات متعدد کاربران تلفن همراه از فعال شدن خدمات ارزش افزوده (VAS) برروی سیم‌کارت‌هایشان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و اعلام کرد با متخلفان حوزه VAS برخورد خواهد شد. همچنین رگولاتوری پیش از این اعلام کرده بود خدمات ارزش افزوده سیم‌کارت‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ به فروش می‌رسند، به صورت پیش‌فرض، فعال نیست.
از سوی دیگر اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر VAS را به صورت دو مرحله‌ای انجام داده و پس تایید کاربر، میزان کارکرد آن را به اطلاع مشترک، برسانند. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی سرویس‌های خدمات ارزش افزوده که پیش از این فعال شده‌اند، گفته: «مشترکان اپراتورها می‌توانند در بخش خدمات اپلیکیشن‌های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویس‌های مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده کنند و از سرویس‌هایی که عضو آن هستند اطلاع پیدا کرده و درصورت تمایل عضویت خود را لغو کنند.»
به گفته قره‌باغی، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* نیز کارکرد و سرویس‌های خدمات ارزش افزوده هر مشترک را اعلام می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه