ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

کارگاه آموزشی تحلیلی «بهینه‌سازی نسل پنجم تلفن همراه - 5G» در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.
به گزارش مهر، این کارگاه آموزشی تحلیلی با هدف بررسی نیازمندی‌های مربوط به تخصیص منابع در شبکه‌ی تلفن همراه نسل پنجم توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران (پژوهشگاه ICT) برپا شد.
در این کارگاه، انواع ابزارهای قابل‌ استفاده در این حوزه مانند توابع زیر پیمانه‌ای، الگوریتم‌های آنلاین، حل مسائل غیر محدب، بهینه‌سازی تصادفی، ابر گراف‌ها و الگوریتم‌های یادگیری مورد بررسی قرار گرفتند.
احمدرضا شرافت رئیس بخش IEEE ایران (انجمن مهندسان برق و الکترونیک) در این کارگاه آموزشی در مورد اهمیت کاربردی کردن تحقیقات نسل پنجم موبایل توضیح داد.
موضوع «بلاک چین» و «کدینگ» برای محاسبات در این زمینه نیز از دیگر بحث‌های مطرح‌ شده در این کارگاه آموزشی دو روزه بود. در همین حال دکتر تاجر و دکتر درخشانی دو استاد ایرانی مقیم خارج از کشور نیز در حوزه‌ی 5G و مسائل مربوط به آن سخنرانی کردند.
هم‌ اکنون نسل چهارم موبایل در اغلب کشورها پیاده‌سازی و در حال استفاده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌های نسل پنجم مبتنی بر استاندارد ITU در دنیا تجاری شوند. در همین حال پیش‌بینی می‌شود که تعداد مشترکان این فناوری‌ تا انتهای سال ۲۰۲۰ به ۵۵۰ میلیون نفر در دنیا برسد.
شبکه‌ی نسل پنجم موبایل، خدمات ارتقا یافته‌ی پهن باند سیار است که در صورت راه‌اندازی و ایجاد شبکه‌ی پرسرعت، امکان اتصال تمامی ابزارهای فناوری را ممکن می‌کند و فناوری اینترنت چیزها را به معنای واقعی محقق می‌سازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه