سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ آذر

برخلاف انتظارات، Microsoft یک هفته زودتر اقدام به ارسال سفارشات کامپیوتر Surface Studio به خریداران کرد. این اقدام، فرصتی  را برای کارشناسان iFixit فراهم آورد تا با کالبدشکافی کامپیوتر همه‌کاره‌ی این شرکت بتواند نگاه دقیق‌تری به جزئیات سخت‌افزاری آن داشته باشد.
همان‌طور که می‌دانید Surface Studio یک کامپیوتر All-in-One است، بنابراین کمتر انتظار می‌رود در کالبدشکافی این محصول با غافلگیری‌های زیادی مواجه شویم. اما جالب است بدانید همچنان نکات جالب توجهی در قطعات داخلی این محصول وجود دارد.
در وهله‌ی اول، در پشت نمایشگر ۲۸ اینچی کامپیوتر مذکور، تراشه‌ی ARM بطور مخفی قرار دارد. تیم کارشناسان iFixit در مورد علت وجود این تراشه در کامپیوتری که از پردازنده‌ی Intel x86 بهره می‌برد، توضیحی نداده است، اما به نظر می‌رسد پردازنده‌ی ARM برای کمک به نمایشگر PixelSense  استفاده شده باشد.
از سویی دیگر، iFixit نشان داد تا چه اندازه می‌توان کامپیوتر Surface Studio  را ارتقا داد. اگرچه برای کسانی که دوست داشتند میزان RAM ،CPU یا GPU این محصول را ارتقا دهند، خبر خوبی نباشد چراکه این قطعات به motherboard  متصل‌اند و قابل ارتقا نمی‌باشند. با این حال شما می‌توانید، درایو‌های ترکیبی SSD - HDD را بدون جداسازی  صفحه نمایش جایگزین کرده و ارتقا دهید.
درنهایت کارشناسان iFixit به تعمیرپذیری کامپیوتر همه‌کاره‌ی Surface Studio، امتیاز ۵ از ۱۰ دادند که درواقع با امتیاز 5K iMac  شرکت Apple یکسان است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها