ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۷ مرداد

به گزارش دیجیاتو، گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا در کسب‌وکارهای ایرانی با نیم نگاهی به تمامی گزارش‌ها و نقل قول‌های مسئولین درباره این امر و ارائه یک گزارش تفصیلی توسط خود این سازمان منتشر شد. در این گزارش تاکید شده جمعیت غیرفعال کشور در دوران شیوع کرونا افزایش یافته و جمعیت شاغل با کاهش ملموس مواجه شده است. همچنین اعلام شده که ۵۰ درصد کسب‌وکارها با تداوم اوضاع شیوع ویروس کرونا قادر به حیات نخواهند بود و تنها ۱۲ درصد از کسب‌وکارها به نوعی از فرصت‌های ناشی بحران کرونا بهره‌مند شده‌اند.
بر اساس این گزارش همچنین سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی نیز بیشترین نهادهای حاکمیتی بوده‌اند که در این دوران سخت بر سر راه کسب‌وکارهای نوپا سنگ‌اندازی کرده‌اند.
در این گزارش با اشاره به اینکه اقتصاد ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود، اعلام شده که در سال‌های اخیر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات جایگاه بسیار قابل توجهی به دست آورده است؛ به ویژه با کاهش شدید درآمدهای نفتی. در این گزارش تاکید شده که بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا وضعیت نه چندان به سامان اقتصاد ایران در سال‌های اخیر دوباره به شرایط بحرانی بازگردد و روی کسب‌وکارها فاوا تاثیر مضاعفی بگذارد. این گزارش با اشاره به رشد قابل توجهی در برخی فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای ارائه کننده ارتباطات مجازی و آموزش الکترونیکی تاکید داشته که اغلب کسب و کارهای این حوزه به دلیل تعطیلی کامل فعالیت فعالیت های اقتصادی به شدت دچار چالش شدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه