ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مدیران سامانه‌ی ملی سککوک در پاسخ به این درخواست‌ها، نشستی در منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار داشتند که به مذاکرات کاربردی با مدیران منطقه‌ی یاد شده، منجر شد. بازرگانان و تولیدکنندگان مستقر در منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز از ظرفیت‌های این سامانه و مزایای برات الکترونیک، مطلع شدند.
بنا به همین گزارش، دراین سفر، جلسه‌ی پرزنت سامانه‌ی سککوک ازسوی دست اندرکاران این سامانه، در سازمان منطقه آزاد چابهار، برگزار شد. در این نشست - با حضور مدیران این منطقه آزاد تجاری و جمعی از تولیدکنندگان، بازرگانان منتخب - فردوس باقری یکی از مدیران سامانه‌ی ملی سککوک به معرفی ابزارهای موجود در این سامانه و کارکردهای مختلف آن پرداخت.
غلامرضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در نشست یاد شده، با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این سامانه، گفت: سامانه‌ی ملی سککوک با ابزارها و قابلیت‌هایی که در آن تعبیه شده است، می‌تواند موانع مختلف بازرگانان و فعالان حوزه‌ی تولید در این منطقه را بر طرف کند.
وی در ادامه با درخواست از مدیران سامانه‌ی سککوک به برگزاری نشست‌های معرفی هرچه بیشتر سککوک به تولیدکنندگان منطقه، افزود: بسیار علاقمند هستیم که جمع بیشتری از واحدهای تولیدی در این نشست‌ها حاضر شوند و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک مدیران عامل دیگر نیز بتوانند در بستر سککوک حضور یابند و با پیوندی که میان این سامانه‌ی ملی و صندوق ضمانت مناطق آزاد برقرار شده است، هرچه سریع‌تر بر شتاب بازرگانی و تولید بر بستر افزوده شود.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با اشاره به یکی از قابلیت‌های سامانه‌ی سککوک، گفت: در بستر پلتفرم سککوک حجم بالای نقدینگی و برات قابل معامله است و در واقع کارمزد کمتری به آن تعلق می‌گیرد و همچنین پروسه‌ی عملیاتی کمتری را هم طی می‌کند . این یکی از نکات کلیدی و اصلی است که بستر پلتفرم یاد شده را نسبت به دیگر عملیات‌های مالی برتر می‌کند.
وی در خاتمه با تأکید بر دیگر قابلیت‌های سامانه‌ی ملی سککوک، افزود: این پلتفرم، بازار جدیدی را می‌تواند به تولیدکنندگان و بازرگانان و تجار منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار معرفی کند و آن‌ها را به دیگر تولیدکنندگان و بازرگانان سراسر کشور متصل سازد؛ این قابلیت، به رشد و توسعه‌ی هر چه بیشتر تولید و معاملات در منطقه منجر خواهد شد.
گفتنی است، در این جلسه مجتبی اسدی مدیر تسهیل، تولید و فناوری‌های پیش رفته سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار، محمد میری مدیر تجهیز و گسترش بازار سرمایه منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، اسدالله شیرایی عضو هیات رئیسه‌ی اتاق بازرگانی چابهار و جمعی از تولیدکنندگان و بازرگانان و مدیران عامل کارخانجات مستقر در منطقه‌ی آزاد تجاری و صنعتی چابهار، حضور داشتند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه