موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر

دهه‌ی گذشته بدترین دوران کسب‌وکار برای گوشی‌های هوشمند Nokia بوده است. پس از آن، در سال ۲۰۱۱، مدیر عامل این شرکت، Stephen Elop، در یادداشتی برای کارکنان خود، این شرکت را به عنوان یک «پلتفرم سوخته» توصیف کرد. در همان سال، Nokia به استفاده از سیستم‌عامل Windows Phone روی آورد.
این همکاری دراز مدت به فروش ضعیف محصولات این شرکت کمک نکرد. تا جائی که سه سال بعد، بخش تولید دستگاه‌های هوشمند Nokia به Microsoft واگذار گردید که این شرکت به سرعت آن را توسعه داد و نام Nokia را از گوشی‌های هوشمند خود حذف نمود.
اوایل سال جاری، Microsoft بخش گوشی‌های تجاری یا به اصطلاح Feature Phone را به منظور ایجاد شرکت  فنلاندی HMD Global، فروخت. شرکت HMD در واقع تصمیم و نقشه‌ی استراتژیک  شرکت Nokia برای تولید دوباره‌ی هرچه بهتر گوشی و تبلت هوشمند با همان کیفیت سابق می‌باشد و قرار است عملیات توسعه‌‌ی بازاریابی و فروش این گوشی و محصولات جانبی را  نیز بر عهده بگیرد. از سویی HMD قصد دارد گوشی‌های هوشمند Nokia را با سیستم‌عامل Android به بخش Feature Phone موجود خود اضافه کند. شایان ذکر است در نیمه‌ی اول سال آینده، بخشی از این معامله تجاری با Nokia انجام می‌پذیرد. اگرچه همکاری مذکور کمک مالی مستقیمی برای نوکیا محسوب نمی شود اما HMD تعدادی از کارمندان کلیدی و سابق Nokia/MS، مانند Arto Nummela، را استخدام می‌کند.

برچسب هاHMD GlobalNokiaAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بازگشت نوکیای فنلاندی به بازار