تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۵:۵ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
تک کرانچ گزارش داد: گوگل برای حفاظت کاربران خود در مقابل سایت هایی با محتوای فریبنده اقدام به بروز رسانی بخش مرورگر امن خود نمود.
با کلیک بر روی این آدرس ها جستجوگر به کاربر هشدار خواهد داد، محتوای سایت انتخابی در دسته آگهی هایی است که گوگل آن را (مهندسی اجتماعی) می نامد. مهندسی اجتماعی سوء استفاده زیرکانه از تمایل طبیعی انسان به اعتماد کردن است، که به کمک مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، فرد را به فاش کردن اطلاعات یا انجام کارهایی خاص متقاعد می‌کند.
مهاجم به جای استفاده از روش‌های معمول و مستقیم نفوذ جمع‌آوری اطلاعات و عبور از دیواره آتش برای دسترسی به سیستم‌های سازمان و پایگاه داده‌های آن، از مسیر انسان‌ هایی که به این اطلاعات دسترسی دارند و با استفاده از تکنیک‌های فریفتن آنها، به جمع‌آوری اطلاعات در راستای دستیابی به خواسته‌های خود اقدام می‌کند.
این آگهی ها در قالب اطلاع رسانی در مورد مرورگرها، پیامهای خطا از سیستم عامل، بروز رسانی برنامه ها و غیره ظاهرشوند. علاوه براین گوگل اقدام به علامتگذاری سایت هایی با محتوای مشابه در صفحه نتایج جستجو جهت هشدار به کاربران در رابطه با تهدیدات احتمالی می نماید.
پیش تر گوگل در صفحه جستجوی خود اقدام به آگاه سازی کاربران خود از تهدید هک شدن حساب کاربری آنها توسط هکرها کرده بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل دو نقص امنیتی جدی در اندروید را برطرف کرده است