ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ اسفند

یکی از راه‌های مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی شکایت به سامانه و معرفی شماره‌های فرستنده بود. راهی که اگرچه موثر بود اما نمی‌توانست پیش‌گیرنده باشد. به همین دلیل تصمیم بر آن شد که جلوی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از همان ابتدا و توسط اپراتورها گرفته شود.
به گزارش ایسنا، پیامک‌های تبلیغاتی از آن موارد است که هر یک از مشترکان موبایلی حداقل یک بار تجربه کرده‌اند. البته این تجربه معمولا به همان یک بار ختم نشده و ارسال این پیامک‌ها گاهی آن قدر زیاد شده که صدای کاربران را هم در آورده است. اینکه گاه و بیگاه و در زمان‌های نامناسب صدای دریافت پیامک را می‌شنوند و زمانی که با تصور پیغام شخصی سراغ گوشی خود می‌روند، با حجم انبوهی از تبلیغات روبه‌رو می‌شوند.
این موضوع باعث شد کاربران شکایات خود را از راه‌های مختلف به گوش مسئولان برسانند. اگرچه پیامک‌های تبلیغاتی ریشه‌ای عمیق دارد و زمان آن هم محدود به یکی دو سال گذشته نیست، اما در یک سال اخیر عزم جدی برای جلوگیری از آن‌ها و ایجاد مزاحمتشان ایجاد شد. البته در حالی که ابتدا ارسال پیامک‌ها با سرشماره‌های مشخصی انجام می‌شد و به نحوی مسدود کردن آنها راحت‌تر بود، کسب‌وکارهایی که یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات خود را ارسال این پیامک‌ها می‌دانستند، سراغ شماره‌های شخصی رفتند.
ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی هم در برهه‌ای به یکی از مشکلات کابران تبدیل شد. بنابراین مسئولان ارتباطی راه چاره را در ایجاد مصوبه‌ای برای مقابله‌ی جدی با این پیامک‌ها دانستند و تصمیم بر آن شد دستورالعملی برای جلوگیری از ارسال آن‌ها داده شود. اولین راه شکایت کاربران به رگولاتوری و سامانه‌ی ۱۹۵ بود که با تعداد مشخصی از شکایت و بررسی موضوع، شماره‌ای که تنها برای ارسال پیامک‌های انبوه مورد استفاده قرار می‌گرفت، مسدود شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه