ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی بازدید نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس از سازمان فناوری اطلاعات که با هدف اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌ی دولت الکترونیک انجام شد، اظهار داشت: دولت الکترونیکی شیوه‌ی جدید از حکمرانی دولت به منظور بهینه‌سازی فرآیندها و صرفه‌جویی است.
وی با بیان اینکه در دولت الکترونیک قرار نیست اطلاعات کل کشور یک جا تجمیع شود و مهم تبادل اطلاعات است، گفت: اطلاعات سازمان‌های حاکمیتی ملی است و باید در راستای منافع ملی تبادل شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۶۷ درصد دستگاه‌های دولتی خدمات خود را الکترونیکی کردند، ادامه داد: در زمینه‌ی دولت الکترونیک، مشکل کمبود قانون نداریم اما مشکل ضمانت اجرایی است که حلقه‌ی مفقوده‌ی این زنجیره محسوب می‌شود.
آذری جهرمی با بیان اینکه درآمد صنعت ICT به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: از مجموع این درآمد، تنها ۱۰ درصد تخصیص پیدا کرده است.
وی کل اعتبار وزارت ارتباطات برای تخصیص وام را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۱۵ میلیارد آن به پیام‌رسان‌های داخلی اختصاص یافته و گفت: پیشنهاد دادیم برای سال آینده، در بودجه، ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای وزارت ارتباطات به دولت الکترونیکی تخصیص داده شود.
در این نشست، عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت: باید موانع توسعه‌ی دولت الکترونیکی در کشور برداشته شود و وزارت ارتباطات سازمان هایی را که در این زمینه همکاری نمی‌کنند طی نامه‌ای به مجلس اعلام کند تا مجلس پیگیری کند که علت این عدم همکاری چیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه