محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، ناصر حکیمی درباره جایگاه بلاک‌چین در نظام بانکی ایران گفت: بلاک‌چین به عنوان یک فناوری که اثرات آن در حال سنجش است، به شمار می‌رود و بر اساس آخرین اطلاعات موجود، هنوز فعالیتی به عنوان یک محصول عملیاتی ارائه نشده اما مراکز پژوهشی در حال انجام اقداماتی در حوزه ایجاد نمونه‌های آزمایشگاهی در جهت عرضه محصول هستند.
وی با اشاره به مقاومت در برابر پذیرش فناوری زنجیره بلوک اظهار داشت: زمانی که فناوری جدیدی وارد می‌شود، مقاومت‌هایی در برابر آن ایجاد می‌شود و فناوری بلاک‌چین نیز به عنوان یک فناوری جدید با این مقاومت‌ها روبرو شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، علی وحدت طی یک نشست خبری با اشاره به کاهش مدت صدور ضمانتنامه‌ها گفت: تا پیش از این برای صدور ضمانت‌نامه‌ها باید یک فرآیند ۴۰ مرحله‌ای طی می‌شد و این در حالی است که امروز ضمانت‌نامه‌ها حداکثر تا چهار روز صادر می‌شود.
وی افزود: در تلاشیم تا با تعاملاتی که با بانک‌ها داریم، میزان ارایه تسهیلات به شرکت‌ها را افزایش دهیم و موانع را از مسیر توسعه فعالان بخش دانش‌بنیان حذف کنیم. تا به امروز توانسته‌‌ایم مدت زمان ارایه تسهیلات را به دو تا سه‌ ماه کاهش دهیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، محمدصادق ذبیحی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: یکی از نمادهای عینی هوشمندسازیِ زندگی مردم، گسترش روزافزون بهره‌گیری از نمایشگرهای هوشمند است که در حال حاضر مردم بیشتر از آن به‌ عنوان یک تلویزیون استفاده می‌کند. اگر بخواهیم این نمایشگرها را برای امور مختلف به کار ببریم که منبع اصلی آن لیزر است باید فناوری لیزری را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: فرض کنید بیماری مشکلی دارد و با دکتر خود تماس می‌گیرد. دکتر می‌تواند از راه دور زمانی که بیمار جلوی صفحه نمایشگر می‌ایستد اطلاعات بیمار را به‌ صورت تصویری دریافت و شرایط آن را چک و کنترل کند و حتی راهکار ارائه دهد. این خدمتی است که با کمک علم لیزر در جهان و در حوزه پزشکی در حال پیشروی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر با بیان اینکه بنا نداریم در سال ۹۸ نرخ پهنای باند اینترنت را افزایش دهیم، اظهار داشت: برای کاهش قیمت تعرفه پهنای باندی که به اپراتورهای ارتباطی فروخته می‌شود هنوز برنامه مشخصی در دست نیست.
وی افزود: برای کاهش تعرفه‌ها باید میزان درآمد و هزینه‌ها را ارزیابی کرده و پس از آن در مورد کاهش قیمت تصمیم‌گیری کنیم اما آنچه مسلم است روال چند سال اخیر در زمینه هزینه تعرفه پهنای باند به سمت کاهش قیمت بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا در دوره جدید فعالیت خود، راه‌اندازی درگاه واحدی برای خدمت‌رسانی به این کسب‌وکارها و ارائه پایگاه داده‌ای از اکوسیستم استارتاپی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
سروش قاضی نوری، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران که مسئولیت پیش‌برد فاز جدید پروژه مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا را به عهده‌ دارد، درباره سیاست‌های جدید این مرکز به پیوست گفت: «پیش از این، پروژه صرفا با هدف توانمدسازی کسب‌وکارها در جریان بود؛ اما ما تغییراتی را در پروژه اعمال کردیم تا سایت ICT startups که پیش از این رویکرد آموزشی داشت با توجه به توسعه استارتاپ‌ها و محتوای مرتبط با آن‌ها، با رویکرد جدیدی به درگاه خدمات‌رسانی استارتاپ‌های حوزه ICT تبدیل شود.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

سامانه‌ی هوشمند پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور (ETC) تا پایان اسفند ماه امسال در ۷ آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.
سهیل مظلوم، مدیرعامل شرکت سپندار و مجری «طرح پرداخت نوین در آزادراه‌ها» در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «به دنبال آغاز روند اجرای پروژه سامانه هوشمند پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور از اواسط آذرماه امسال، مراحل نصب تجهیزات سامانه هوشمند پرداخت عوارض در ۷ آزادراه شامل آزادراه‌های تهران-ساوه، تهران-قم، تهران-پردیس، کرج-قزوین، قزوین-زنجان، زنجان-رشت و قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال (مرزن‌آباد-چالوس) آغاز شده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم رونمایی از سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر ارائه خدمات به کسب و کارها گفت: امیدواریم با رونمایی از این سامانه تولیدکنندگان محتوا بتوانند به زیر ساخت‌های دولت متصل شوند و از امکانات موجود در سازمان به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان استفاده نماییند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده به بخش غیر دولتی و استارتاپ‌ها گفت: در این سامانه خدمات دولت الکترونیک را به اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها ارائه می‌دهیم و تخفیف ویژه ۹۵ درصدی برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است و به عنوان مثال در حوزه پست کسب و کارها می‌توانند با استفاده از کد پستی مشخصات جغرافیایی را دریافت نمایند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای طی ارائه گزارشی اعلام کرد: نسخه جدید اکسپلویت EternalBlue در حال گسترش بوده و کارشناسان امنیتی جهان مشاهده نموده‌اند که این بدافزار اقدام به نصب نسخه جدید بدافزار استخراج رمز‌ارز ‫NRSMiner نیز می‌نماید.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند