محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدامین سهرابی از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه نوآوری و تحقیقات اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) و مجری طرح «اپلیکیشن مسیریابی در ایستگاه‌های راه‌آهن‌» گفت: معمولا افراد در اماکن شلوغ و بزرگ نمی‌توانند مسیر خود را ادامه دهند بنابراین طراحی سیستمی برای هدایت این افراد بسیار ضروری است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

به گزارش مهر به نقل از شرکت زیرساخت، ساختار تفصیلی شرکت ارتباطات زیرساخت با الگوبرداری از مدل‌های مرجع بین‌المللی و بهره‌گیری از تجارب موفق شرکت‌های پیشرو حوزه ارتباطات در چارچوب الزامات قانونی برگرفته از برنامه جامع اصلاح نظام اداری و بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، طرح‌ریزی و تدوین و در تاریخ ۲۲ دی ماه سال جاری مورد تائید نهائی سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

در پنل چالش‌های اجتماعی بانکداری الکترونیکی اعلام شد که جرائم سایبری در کشور از سال ۹۰ و از زمان شروع به کار پلس فتا ۱۷ برابر شده است.
به گزارش پیوست، محمدحسین دردی، دادیار دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای در این پنل یکی از دلایل افزایش جرائم سایبری کشور را عدم هماهنگی نهادها با یکدیگر دانست و گفت: «در حال حاضر ارتباطی بین بیگ‌دیتای تشخیص هویتی ثبت احوال و بانک‌ها فراهم نشده است و بخش‌های مختلف هدفمند و سیستماتیک عمل نمی‌کنند و همین شرایط کلاهبرداری در کشور را افزایش می‌دهد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

سرویس ژئوکدینگ هوشمند مجموعه نقشه نما به نام «نمایاب» رونمایی شد.
به گزارش پیوست، در مراسم رونمایی از این سرویس، محمدرضا فیروزآبادی، مدیرعامل مجموعه نقشه نما گفت: «بعد از ۲ سال کار و ۳ سال شکست توانستیم ۲ ماه پیش، چالش‌های آدرس‌دهی به زبان فارسی را با نسل جدیدی از ژئوکدینگ برطرف کنیم. ژئوکدینگ به زبان ساده یعنی جستجو در نقشه و به زبان علمی یعنی تبدیل آدرس توصیفی به موقعیت جغرافیایی.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

اولین محصول از استارتاپ انستیتو پین‌تک ایران کیش، رونمایی شد.
پخش مویرگی سوخت، عنوان محصول استارتاپی ویژه پین‌تک و کار مشترک شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش و دومینو است که در هشتمین همایش بانکداری کشور از آن رونمایی شد. عرضه سوخت در محل درخواست مشتری مسئولیت این استارتاپ است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

کیف پول الکترونیکی بانک تجارت و کارت اعتباری ایران کیش امروز و در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت، رونمایی شد.
به گزارش پیوست، پیمان طبری، معاون فناوری شرکت ایران کیش، در مراسم رونمایی از این کیف پول گفت: «تعداد ۵ میلیون سیمرغ‌کارت بانک تجارت و ۶۰۰ هزار کارت‌خوان دارای NFC ایران کیش بزرگ‌ترین شبکه پذیرندگی کیف پول را تشکیل می‌دهند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

وزیر ارتباطات در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، اعلام کرد کمیته مشترکی با حضور مراجع مقررات‌گذاری وزارت ارتباطات و بانک مرکزی تشکیل شده که قرار است تصمیم‌گیری در حوزه ICT و بانکداری در این کمیته انجام شود. همچنین معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد سند الزامات و ضوابط مربوط به رمزارزها، پیش‌نویس است و برای جمع‌آوری نظرات گوناگون درباره آن منتشر شده و سند نهایی نیست.
به گزارش پیوست، پنل فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکارهای نوپا با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و علی دیواندری، رئیس مرکز پژوهشکده پولی و بانکی و دبیر هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد و آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست هدایت آن را عهده‌دار بود. در ابتدای پنل دیواندری اعلام کرد که باید به استقبال اتفاقات آتی در حوزه بلاک‌چین رفت و اثرات آن را دید و در ادامه گفت: «بانک مرکزی در این زمینه نگرانی ندارد و وارد موضوع می‌شود و بحث می‌کند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

«نظر آشکار و پنهان ما که در جلسات مختلف در مورد فیلترینگ اینستاگرام اعلام شده و آن این است که راه‌ حل حذف تهدیدات اینستاگرام فیلتر شدن آن نیست.»
به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک با بیان این موضوع تاکید کرد که وزارت ارتباطات در جلسات مختلف با اعلام نظر کارشناسی خود گفته است که فیلتر شدن اینستاگرم نمی‌تواند تهدیدات این شبکه را رفع کند؛ بلکه برعکس به دلیل اثراتی که این فیلتر در جامعه به دنبال دارد می‌تواند تصمیم‌گیری در این زمینه را با مشکل مواجه کند.

ادامه مطلب