محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

کمیسیون تلفیق مصوبه کمیسیون صنایع در خصوص آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار سازمان صدا و سیما است را رد کرد.
به گزارش پیوست آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ قرار بود صرف توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور شود. باندهای فرکانسی جزو منابع ملی به شمار می‌آید که هم‌اکنون باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ در اختیار سازمان صدا و سیما قرار داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در حساب کاربری اینستاگرم خود نوشت: امروز در کنار مسئولان و دانشجویان دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه بودم و ساعاتی را به پرسش و پاسخ با دانشجویان اختصاص دادم.
وی گفت: پیشرفت حوزه فضایی کشور مدیون دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که از دهه ۶۰ با ورود دانشگاه‌ها به حوزه هوافضا و تربیت نیروی متخصص گام های علمی در این زمینه برداشته شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش ایلنا، امروز نشستی با حضور وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور تعدادی از کارآفرینان جوان ور وزارت اقتصاد کشور برگزار شد. در این نشست سورنا ستاری با تاکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: نسلی جدیدی از کارآفرینان به جامعه تزریق شده است و ما در حال حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هستیم بنابراین تنظیم کردن این شرکت‌ها در یک ساختار سنتی مشکلات خاص خود را دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناور اطلاعات، نخستین نشست دولت الکترونیک و حقوق شهروندی با عنوان «دولت و شفافیت» با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، حسن نمکدوست استاد ارتباطات و روزنامه نگاری و بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.
در این نشست رضا اکبری نوری دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک بر اساس نیازهای سازمان‌ها و دستگاه‌ها شکل گرفته است، گفت: دولت الکترونیک زیرساختی است که نتیجه آن می‌تواند مشارکت و عدالت باشد اما فاصله بسیاری تا رسیدن به این اهداف داریم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

سازمان مدیریت صنعتی امسال شرکت ارتباط فردا را به عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع انتخاب کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط فردا این شرکت در بیست و‌ یکمین دوره رتبه‌بندی سال سازمان مدیریت صنعتی در سال ۹۷، موفق شد عنوان «شرکت برتراز نظر رشد سریع» را کسب کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

مدیرعامل پیام‌رسان گپ اعلام کرده که هنوز وزارت ارتباطات، زیرساخت فنی لازم برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی از طریق پیام‌رسان‌های گپ و سروش را فراهم نکرده و این پیام‌رسان‌ها هیچ نوع دسترسی به سامانه تبادل ملی اطلاعات (GSB) ندارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

شرکت ارتباط فردا برای واگذاری بخشی از سهام شرکت فینوتک با سداد به توافق رسید.
به گزاش پیوست طبق قرارداد منعقد شده میان شرکت ارتباط فردا و سداد تا ۲۵ اسفند فعالیت‌های ثبتی برای انتقال سهام فینوتک به سداد انجام خواهدشد. فعالیت شرکت فینوتک در زمینه بانکداری باز است و وظیفه‌اش ارائه خدمات بانکی به صورت Open API به بانک‌ها و مشتریان آن‌ها خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت روز «فناوری فضایی»، با اشاره به نحوه وقوع انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک دهه زودتر از فروپاشی جهان دو قطبی رخ داد که حرکت مهمی در عرصه سیاسی اقتصادی جهان محسوب می‌شد و نشان داد نظام دو قطبی نظامی ناپایدار است که به ساختار چند قطبی منتقل می‌شود.

ادامه مطلب