ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

به گزارش پیوست، سخنگوی دولت علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره سمنان را یک خطای فنی عنوان کرد. علی ربیعی گفته است که در زمان انفجار، ماهواره‌ای در محل پرتاب قرار نداشته است. آنطور که ایرنا گزارش داده است ربیعی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر انفجار در سکوی پرتاب ماهواره که رسانه‌های خارجی آن را به پرتاب ناموفق ماهواره ناهید ارتباط داده‌اند گفته است: «آنچه که در دولت مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد این بود که انفجار در سکو بوده و هنوز ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود بلکه ماهواره در محل تست بوده و نه عملیات پرتاب.»
به باور او یک جریان خبری درصدد القای این بود که قادر هستند در موسسات ما جاسوسی و خرابکاری کنند که کارشناسان ما آن را تایید نمی کنند.‌ ربیعی با بیان اینکه در میادین تست مانند میادین سمنان معمولاً این آزمایش‌ها صورت می‌گیرد، تاکید کرده است: «در دنیا حوادثی شبیه به این زیاد رخ می‌دهد. حتی در کشورهای پیشرفته هم انفجارهای متعدد و مهیبی داشته‌ایم. خوشبختانه در این اتفاق از نظر جانی مشکلی نداشتیم کسی کشته نشده است.»
بر اساس اظهارات او علت این انفجار خطای فنی بوده و کارشناسان در این موضوع اتفاق نظر دارند و خود آن هم کاملا مشخص است که چگونه رخ داده است.
اواخر هفته گذشته تصاویر ماهواره‌ای از انفجاری در یکی از پایگاه‌های فضایی ایران در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد که خبر از شکست دیگر از پرتاب ماهواره‌ای کشور می‌داد. بلافاصله بعد از این خبر‌ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که ماهواره ناهید حالش خوب است و از خبرنگاران دعوت کرد تا از محل آماده‌سازی این ماهواره بازدید کنند. در نهایت نیز شنبه هفته جاری پژوهشگاه فضایی کشور میزبان وزیر ارتباطات و خبرنگاران بود تا نشان دهد این ماهواره در آزمایشگاه این پژوهشگاه در حال آماده‌سازی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه