محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

به گزارش مهر، مرکز ماهر با هشدار نسبت به آسیب‌پذیری‌هایی با درجه اهمیت بالا در Cisco RV۳۲۰/RV۳۲۵ اعلام کرد: تجهیزات مسیریاب و روتر سیسکو شامل Cisco Small Business RV۳۲۰ و RV۳۲۵ Dual Gigabit Wan VPN Router دارای دو ‫آسیب‌پذیری با درجه اهمیت بالا هستند که یکی از آن‌ها از نوع نشت اطلاعات حساس و دیگری از نوع تزریق دستور است.
این مرکز اوایل امسال نیز نسبت به آسیب پذیری گسترده تجهیزات تحت وب سیسکو هشدار داده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که در ایام دهه مبارک فجر ۱۱۰۰ روستا عمدتاً در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان که قبلاً فاقد پوشش تلفن همراه بودند، تحت پوشش دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قرار گرفتند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در برنامه پرسمان سیمای استان سمنان، با بیان اینکه این استان با وجود پهناوری، دارای جمعیت کم و متمرکز است گفت: این خصوصیات کار را در حوزه ارتباطات ساده می‌کند و به کمک سواد مردم، زیرساخت احداث‌شده و دانش عمومی موجود ازنظر شاخص IDI استان سمنان در رتبه دوم قرار دارد که وضعیت خیلی خوبی به نسبت دیگر استان‌ها است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

شبکه زیرساخت کشور هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات است و موضوع کیفیت و پایداری این شبکه بسیار مهم و همواره مورد توجه بوده است، از این رو مدیران زیرساختی کشور همواره تاکید دارند که ایستگاه‌های ما باید استاندارد بالایی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، شبکه IP شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار بود تا نیمه نخست امسال بازسازی شود و در این راستا این شرکت در فعالیت‌هایی مثل راه‌اندازی CDN و پیام‌رسان‌های داخلی با اختصاص فضا و ارائه امکانات فنی و سایر تسهیلات کمک کرده و به نوعی به عنوان بازوی دولت در کمک به بخش خصوصی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که باید هر چه زودتر به جنگ با فضای مجازی در کشور پایان داده شود و با بهره‌گیری از همین فضا به دشمنان نظام پاسخ دهیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

اتصال سامانه اعتبارسنجی ایران به قبوض خدماتی در دستور کار شرکت اعتبارسنجی ایران قرار گرفته‌ است.
به گزارش پیوست، هم‌اکنون این شرکت مذاکرات خود برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت اتصال قبوض خدماتی به سامانه اعتبارسنجی را آغاز کرده است.
با اتصال قبوض خدماتی مانند قبوض آب، برق، تلفن و قبوض مربوط به شهرداری‌ها به این سامانه تقریبا تمامی شهروندان ایرانی اعتبارسنجی خواهند شد و از سویی دیگر از این اعتبار خود می‌توانند در نظام بانکی بهره ببرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرم خود نوشت: تصاویر ماهواره‌ای هفته اول بهمن ماه نشان می‌دهد که دریاچه بختگان در استان فارس به صورت کامل خشک شده است.
وی ادامه داد: البته وضعیت مساحتی هر ۳ دریاچه طشت، بختگان و مهارلو در استان فارس نسبت به بهمن ماه سال گذشته تغییری نداشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب شرق کشور بر مبنای داده‌های دریافتی از تصاویر ماهواره‌ای، اعلام کرد: همچنان در سال جاری با پدیده گرد و غبار در استان‌های واقع در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان روبرو هستیم.
این سازمان تصویر ماهواره ای مربوط به وقوع گرد وغبار در این استانها را منتشر کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: اخیرا پیامکی از سوی کلاهبرداران به ۷۸ هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع شدن یارانه، اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند.
وی توضیح داد: وزارت ارتباطات و پلیس فتا سریعا متوجه این کلاهبرداری شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع رسانی های لازم پیامکی را انجام دادند.
آذری جهرمی گفت: جزای قانونی در انتظار متخلفان است.

ادامه مطلب