محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: مردم از کیفیت ارتباطات نسل سوم و چهارم در حاشیه شهرها یا جاده‌ها راضی نیستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: تغییرات مساحت خلیج گرگان طی بازه زمانی سال ۱۳۵۴ تا تیرماه ۱۳۹۷ با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای پایش شد.
وی ادامه داد: پایش انجام شده نشان می‌دهد که روند افزایش سطح آب این خلیج از سال ۱۳۶۶ شروع و تا تیرماه ۱۳۹۲ ادامه داشته است؛ از این تاریخ به بعد سطح آب خلیج کاهش یافته و مساحت آن در سال ۱۳۹۷ حدودا ۴۱۷ کیلومتر مربع برآورد شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان گفت: در این طرح قرار است با همکاری شرکت مخابرات ایران تا پایان شهریور ۹۸ نزدیک به ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور نصب و راه‌اندازی شود. البته ظرفیت بیشتری به استان‌های محروم اختصاص پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، این کارگاه آموزشی یک‌روزه در ۲ بخش راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان در فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه‌ای و همچنین کاهش آسیب‌های فضای مجازی برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رامین پاشایی" با اعلام این خبر، اظهارداشت: بسیاری از هموطنان گرامی در روز های گذشته پیامکی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه " فقط تا پایان اسفند ماه فرصت باقی است جهت ثبت اطلاعات کارتی خود در سامانه سهام عدالت به همراه دریافت۵۰۰ هزار تومان عیدی سال نو " اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: رکن مهم گام دوم انقلاب، جوانان هستند و اکنون زمان میدان دادن به آنها است، این موضوعی است که با قانون هم حل نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور نصب و راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: پروژه افزایش ظرفیت شبکه فیبرنوری کشور، در دست انجام است که بر مبنای آن، تا کمتر از ۲ ماه آینده، ۱۴ هزار کیلومتر به ظرفیت شبکه فعلی افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه فیبرکشی ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌ها و شهرهای کشور رو به اتمام است، ادامه داد: تنها کمتر از هزار کیلومتر از این پروژه باقی مانده است که امید می رود تا اردیبهشت ماه نهایی شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور برای ارائه خدمات به اپراتورهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: در کنار افزایش ظرفیت شبکه فیبرنوری، ظرفیت شبکه انتقال پهنای باند و نیز شبکه IP داخلی نیز افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پنلی با عنوان «بررسی مشکلات قانونی استارتاپ‌ها» که در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل برگزار شد، دلیل برخورد دولت با شرکت‌های استارتاپی را کندی و منعطف نبودن دولت معرفی کرد و اینکه با این شرایط دولت راهکاری جز فیلتر به نظرش نمی‌رسد.
به گزارش پیوست، در این پنل بزرگترین مشکلی که فعالیت کسب‌وکارهای نوپا در کشور را با چالش روبه‌رو می‌کند فیلترینگ و یا تهدید به فیلترینگ اعلام شد.

ادامه مطلب