محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش پیوست، رئیس پلیس فتای تهران در تازه‌ترین موضع‌گیری خود نسبت به مسدودسازی پلتفرم دیوار اعلام کرده که این سایت خرید و فروش اجناس دست‌ دوم در صورتی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد که به مراجع قضایی درباره برقراری امنیت پلتفرم خود تعهد کامل داده و در صورت بروز خللی در آن، حاضر به پرداخت خسارت شاکیان باشد.
هفته گذشته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگویی اعلام کرده بود پلیس فتا از دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواست کرد که تا زمانی که مسئولان پلتفرم دیوار راهکاری برای امنیت مراجعه‌کنندگان در نظر نگیرند آن را مسدود کنند.
تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در گفت‌وگو با پیوست که چه موضوعی باعث شد با وجود تعاملات گذشته با مدیران پلتفرم دیوار، پلیس فتا درخواست مسدود شدن این سایت را به دادسرای جرائم رایانه‌ای ارسال کند گفت: «آن‌ها در این مدت تمهیداتی برای برقراری امنیت در این سایت ایجاد نکردند. به همین دلیل ما هم به دادسرای جرائم رایانه‌ای درخواست دادیم برای مسدودسازی این پلتفرم اقدام کنند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی اینستاگرم نوشت: نسل جدید اینترنت خانگی با حداقل سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه پس از دزفول، در شهر پردیس به بهره‌برداری رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف با طراحی سامانه پایش سیستم‌های حمل و نقل دانش‌آموزی، امکان رهگیری آنلاین سرویس مدارس را از طریق تلفن همراه رانندگان، فراهم آورده‌اند که از این طریق اطلاعات لازم را در اختیار والدین و مسئولان مدرسه قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، «سامانه مدیریت هوشمند ناوگان» راهکاری جامع و یکپارچه است که در راستای توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء در حوزه حمل و نقل ارائه می‌شود. استفاده از این سامانه، مدیریت ناوگان حمل و نقل را بهینه، ایمن و کارآمد می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ بهمن

به گزارش ایسنا، سامانه‌ی ۱۹۵ که برای ساماندهی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی راه‌اندازی شده، برخی روزها دچار مشکل می‌شود و با وجودی که قالب ارسال پیامک هم ازسوی مشترک رعایت شده باشد اما موفق به ثبت درخواست گزارش سرشماره ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی نمی‌شود.
موج پیامک‌های تبلیغاتی که زمانی گاه و بیگاه برای مشترکان ارسال می‌شد، با آگاهی آن‌ها از نحوه غیرفعال کردن این پیامک‌ها فروکش کرد. البته پس از آن، این کسب‌وکارها بودند که راهی را پیدا کردند تا هم‌چنان به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ادامه دادند و این راه، استفاده از سرشماره‌های شخصی بود. زمانی که برای مشترک پیامکی با شماره شخصی ارسال می‌شد اما وقتی پیامک مورد نظر را باز می‌کرد، با متنی تبلیغاتی مواجه می‌شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ بهمن

به گزارش مهر، محمدجعفر نعناکار در توئیتر نوشت: یونیسف در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذاری بذری تا سقف ۱۰۰ هزار دلار در کسب و کارهای نوپای فناوری محور و سود ده است که در جهت ارتقای زندگی انسان‌ها قدم بر می دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ بهمن

به گزارش مهر، پنجاه و ششمین نشست زیرکمیته علمی - فنی کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (کوپوس) از تاریخ ۲۲ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
در این نشست بیانیه جمهوری اسلامی ایران قرائت و بر نکات کلیدی و مهمی تاکید خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

«متولی باند‌های فرکانسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است اما صاحب باندهای فرکانسی ۶۰۰ تا ۸۰۰ صداوسیما است.» این اظهارت معاون سابق سازمان صداوسیما در مورد مناقشه بین وزارت ارتباطات و این سازمان بر سر آزادسازی باند‌های فرکانسی ۶۰۰ تا ۸۰۰ است.
لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که برخلاف ادعای وزارت ارتباطات مبنی بر خالی بودن این باند‌های فرکانسی که در اختیار صداوسیما است، این باندهای فرکانسی توسط این سازمان در حال استفاده است. او تاکید می‌کند که مدیریت باندهای فرکانسی مورد بحث هزینه دارد و اگر قرار باشد آزادسازی در مورد این باند‌های فرکانسی صورت بگیرد باید از محل درآمد حاصل از این آزادسازی به کسانی که مدیریت این فرکانس را انجام داده‌اند سهمی توزیع شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند