محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در سخنرانی خود در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل تغییر نگرش در قوه‌قضاییه نسبت به کسب‌وکارهای نوین را یک اتفاق بزرگ در سال ۹۷ برای اکوسیستم استارتاپی اعلام کرد.
به گزارش پیوست، رضا الفت‌نسب با بیان اینکه در سال ۹۷ در این زمینه قوه‌قضاییه همیاری خوبی با کسب‌وکارهای نوپا داشته به ابلاغیه‌های مخصوص دادستانی در زمینه جلوگیری از فیلتر اشاره کرد و گفت:‌ «تا کنون چندین ابلاغیه از سوی دادستانی محترم کل کشور به دادستانی‌های کشور ارسال شده تا با اجرای بندهایی مخصوصی در قانون‌ جرائم رایانه‌ای بدون هماهنگی کسب‌وکار مجازی فیلتر نشود.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل اعلام کرد که بزرگترین‌ افتخار اکوسیستم استارتاپی کشور باید این باشد که فاصله‌اش را با دولت حفظ کند و نگذارد دولت به تجارت آن‌ها وارد شود.
به گزارش پیوست، سورنا ستاری در سخنرانی خود در اختتامیه این جشنواره تاکید کرد که هیچکدام از استارتاپ‌های موفق کشور نه به دولت متصل هستند، نه از امکانات دولت استفاده می‌کنند و نه رانتی به آن‌ها تزریق می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش ایلنا، آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت:
«پیش به سوی 5G!» هدفی است که در کنار توسعه IoT برای سال ۹۸ درنظر داریم. هم‌اکنون تمامی شهرها و بیش از ۶۶ درصد روستاها داری پوشش 3G/4G هستند که در سال آینده با وجود مانع بودن تحریم‌ها، تلاش بیشتری برای گسترش دسترسی همگانی انجام خواهیم داد. نسل جدید ارتباطات منتظر ماست!

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

شرکت ارتباطات مبین‌نت اعلام کرد به دلیل الزام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌ عنوان متولی اصلی صنعت ارتباطات کشور، این شرکت موظف به جمع‌آوری آنتن‌های وایمکس خود و خاموش نمودن این شبکه‌ در شهرهای تهران و کرج شده است.
در نتیجه مشترکین وایمکس این شرکت در شهرهای فوق که تاکنون اینترنت خود را به TD-LTE ارتقاء نداده‌اند، مدت‌زمان محدودی فرصت دارند تا با استفاده از شرایط ویژه، مودم خود را تعویض کرده و جدیدترین فناوری اینترنت بی‌سیم ثابت را تجربه کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی را منصوب کرد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی لادن مهدوی هزاوه را به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی منصوب کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

به گزارش مهر، رییس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از آغاز فروش اموال مازاد بانک‌ها در بلاک‌چین و با توکن‌های دارای پشتوانه طلا خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای حفظ دارایی خود، اموال مازاد بانکی را بخرند.
کوروش پرویزیان در خصوص فروش اموال مازاد بانک‌ها با توکن‌های با پشتوانه طلا گفت: فروش اموال مازاد بانک‌ها از طریق توکن‌هایی در زنجیره بلاک چین، به لحاظ تکنولوژیکی کاملاً امکان‌پذیر شده است.
مدیرعامل بانک پارسیان افزود: مشتریان اموال مازاد بانک‌ها که از طریق توکن با پشتوانه طلا به فروش خواهد رسید، عموم مردم خواهند بود و می‌توانند ضمن حفظ دارایی خود، سرمایه‌شان را با استفاده از این ابزار در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای - جام خلیج فارس - از ٢٤ تا ۲۶ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده اظهار کرد: در این دوره از بازی‌ها؛ استان کرمان میزبان ٢٥٦ نفر منتخب به همراه ٣٢ نفر دعوت شده از سراسر کشور است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن

به گزارش پیوست، پلتفرم دیوار که هفته گذشته از سوی پلیس فتا به دلیل به خطر انداختن امنیت کاربران تهدید به مسدودسازی شد در تلاش است تا روشن کند که این پلتفرم به تنهایی امکان تامین امنیت کاربران در فضای مجازی را ندارد. مدیران این سرویس اعلام می‌کند که احراز هویت کاربران در فضای مجازی برای ایجاد امنیت آن‌ها یک زنجیره است که در این زنجیره علاوه بر کسب‌وکار اینترنتی، دولت، اپرتورهای ثابت و همراه و پلیس هم باید نقش داشته باشند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند