امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

کارشناسان در زمینه ی امنیت سایبری گزارش داده اند در حال حاضر 800 اپلیکیشن رایگان Android آلوده به ویروس Xavier می باشند که  قادر به نصب نرم افزارهای مخرب اضافی بر روی دستگاه افراد می باشند. این ویروس برای هکر امکاناتی همچون سرقت اطلاعات و نظارت بر عملکرد کاربران را فراهم خواهد کرد.
ویروس Xavier خود به صورت برنامه ی تبلیغاتی کتابخانه ی الکترونیک نمایش داده می شود اما می تواند سیستم امنیتی دستگاه را دور بزند. این برنامه ی مخرب سپس شروع به جمع آوری داده ها، مانند آدرس ایمیل، اطلاعات در مورد دستگاه و اپراتور سیم کارت خواهد نمود. به گزارش متخصصان این ویروس میلیون ها بار توسط کاربران در اپلیکیشن ها دانلود شده است. اغلب قربانیان مورد حمله، در کشورهای جنوب شرقی آسیا گزارش شده است، اما مواردی نیز در ایالات متحده ی آمریکا و اروپا دیده شده است.
ویروس Xavier می تواند برخی از برنامه ها از جمله فایل های آهنگ و تصاویر تا برنامه های کاربردی را در گوشی فرد پنهان نماید. کارشناسان امنیت اینترنت بار دیگر به کاربران در مورد نظارت دقیق بر دانلود برنامه های کاربردی هشدار دادند. صاحبان گوشی های هوشمند باید مراقب باشند و هر چند وقت یک بار لازم است کلمه ی عبور به سیستم، تنظیمات دستگاه و اطلاعات شخصی خود را تغییر دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه