موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ اسفند

دپارتمان عدل آمریکا در روز دوشنبه از دادگاه برای رد کردن آی فون در باز کردن قفلی در نیویورک شکایت کرد . هفته  ی گذشته ، قاضی جیمز اورناشتاین در محدوده ی شرقی نیویورک درخواست دپارتمان عدل را برای وادار کردن اپل یه باز کردن قفل آی فونی در یک مورد مواد مخدر رد کرد . دولت میخواست اپل را با استفاده از قانون حکم دادگاه مجبور به باز کردن قفل کند که دادگاه این را رد کرد . بنابراین در روز دوشنبه ، دپارتمان عدل درخواستش را دوباره مطرح کرد و اینبار خواست که این پرونده توسط یک قاضی بالا تر بررسی شود . در بیانیه ای در روز دوشنبه ، اپل گفت که قاضی اورن اشتاین گفت که درخواست FBI اصول اساسی قانون اساسی را زیر سوال میبرد و ما موافقیم . ما با قاضی در مورد سو استفاده از قانون اساسی موافقیم . اینکه سو استفاده از این قانون امنیت و حریم شخصی همه را مورد تهدید قرار میدهد .
اگرچه مورد نیویورک با مورد آی فون استفاده شده توسط تیر انداز حمله ی سن برناردیو تفاوت دارد ، حرف های دولت مشابه اند . همچنان تفاوت های مهمی در این دو پرونده وجود دارد . در سن برناردینو ،آی فون مورد نظر یک   iPhone 5c با سیستم عامل iOS 9 بود . در نتیجه اپل میگفت که تنها یک راه برای گذر از صفحه نمایش گوشی  وجود دارد و آن ساختن نسخه ای از  IOS است که بتواند امکان ورود با زور مقامات رسمی را بدهد . اپل میگوید که چنین میزان هایی میتوانند معادل یک درب پشتی باشند که بتوان با آن iphone را باز کرد .
در مورد نیوریورک ، این گوشی سیستم عامل  ios7 دارد . این نسخه از ios به شیوه ی مشابه کدش باز نیمشود و دولت میگوید که نیازی به این سطح از کمک از سمت اپل ندارد . در این پرونده ، دپارتمان عدل میگوید که اپل توانایی تکنولوژیک برای عبور از ویژگی رمز عبور را دارد و دسترسی به گوشی که رمزش باز نمیشود ." هفته ی پیش ، قاضی اورایشتاین فکر نمیکرد که این موضوع انقدر اهمیت داشته باشد و درخواست دولت را به خاطر قانون اساسی رد کرد .

برچسب هاApple،iPhone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟