تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

ما میزان علاقه ی خود نسبت به Amazon Echo را پنهان نمی کنیم. ما هر روز با آن بیدار می شویم، و به غیر از تلفن، کامپیوتر و تلویزیون ، این محصول یکی از گدجت هایی است که بیشتر از بقیه در طول روز به آن وابسته هستیم. بنابراین زمانی که آمازون به معرفی محصول Echo Dot 90 دلاری خود پرداخت، ما بسیار خوشحال شدیم. بیشتر از این نمی توانستیم برای آمدن دستیار مجازی آمازون الکسا صبر کنیم که به عنوان قلب و روح Echo محسوب می شود. چه در اتاق خواب و چه در محل کار. مدت زمان زیادی طول کشید
تا Echo Dot به دست ما برسد (آمازون دوباره از در دسترس بودن آن برای بازدیدکنندگان اجتناب کرده است)، اما پس از یک هفته، آن را به  اندازه ی مدل اصلی  Echoمفید یافتیم.

Echo Dot 89.99 دلاری دارای مزایا و معایب زیر می باشد.
مزایا: امکان استفاده از الکسا در هر سیستم صوتی
از صحت و دقت الکسای بزرگتر برخوردار است
تنظیم و نصب آن بسیار آسان است.
معایب:
تنها می توانید از طریق Echo یا Fire TV آن را خریداری کنید
نیاز به بلندگوهای هوشمند دارد.
از خروجی صدای قابل دیدن برخوردار نمی باشد.

خلاصه

Echo Dot یک دستگاه الکسای ثانویه ی بسیار عالی برای خانه هایی که از Amazon Echo برخوردار هستند میباشد و بسیار عالی به نظر می رسد، البته امیدوارم بودیم که از امکان تعویض بلندگوی هوشمند نیز برخوردار باشد. در حال حاضر، این محصول برای افرادی که به الکسا اعتیاد دارند مناسب می باشد.
بهتر است این مسئله را روشن کنیم: شما هنور نمی توانید Echo Dot را به تنهایی خریداری کنید. تنها راهی که میتوانید آن را سفارش بدهید این است که از الکسا در Echo یا Fire TV بخواهید که آن را برای شما سفارش دهد و چندین هفته برای رسیدن آن صبر کنید. آمازون به وضوح به این محصول به عنوان دستگاه ثانویه اشاره می کند، که برای اکثر مردم نیز با عقل جور در می آید. اما از طرفی به نظر می رسد که در این عصر، به عنوان یک انتخاب محدود در نظر گرفته می شود. شاید این شرکت تنها می خواهد اولین واحدهای تولیدی موجود خود را به کاربران Echo محدود کند، به خصوص از زمانی که در تولید دستگاه های کافی در گذشته با مشکل روبرو شده است.


روند واقعی برای خرید Echo Dot بسیار آسان و راحت و کمی نگران کننده بود. بسیار عجیب است که با گفتن تنها چند کلمه، یک گدجت دم در خانه به شما تحویل داده می شود. مدتی است که می توانید چیزهایی را از Echo به کمک دادن دستورات صوتی خریداری کنید، اما این کاری است که ما تا قبل از داشتن Dot آن را انجام نداده بودیم. همچنین ما از الکسا خواستیم تا چند مورد را به کارت خرید ما یا محصولاتی که می خواهیم در خریداری کنیم اضافه کند. همانند روزی که در سال 2009 ، اولین تلویزیون پلاسمای 50 اینچی خود را به کمک اپلیکیشن آمازون توسط آیفون خریداری کردیم و آن به عنوان لحظه ای که به شکل خنده داری راحت و بی دردسر بود، تا به امروز به یاد ما مانده است. حالا، شما حتی نیاز ندارید تا برای تحویل پول به آمازون، حتی به صفحه ی نمایش خود نگاه کنید.


آماده کردن Echo Dot کمی پیچیده تر از محصولات قبلی آن است، بیشتر به دلیل اینکه شما باید یک کابل یدکی را به یک سیم برق و همچنین پریز برق متصل کنید. شما باید از آمازون الکسا در iOS و یا اپلیکیشن اندروید استفاده کنید تا بتوانید Echo Dot را به وای فای وصل کنید، که تنها چندین دقیقه طول می کشد. همچنین شما در اپلیکیشن الکسا می توانید به مدیریت تنظیمات Echo Dot و همچنین مهارت ها  و یا اتصالات آن به خدمات شخص ثالث بپردازید. همچنین می توانید به کمک اپلیکیشن به بخش آموزش صدا بروید تا به Echo Dot برای بهتر فهمیدن منظور خود کمک کنید.


Dot به یک توپ هاکی شباهت دارد: در اصل به عنوان قسمت بالایی Echo اصلی محسوب می شود که بر روی آن قرار گرفته است. دو دکمه در بالا برای از کار انداختن میکروفون و به کار انداختن بلوتوث وجود دارد. برای کنترل صدا، شما تنها نیاز دارید تا قسمت بالایی دستگاه را برگردانید ، که همچنین با LED روشن می شود تا به شما میزان صدا را نشان دهد. در حالی که یک بلندگوی کوچک در درون دستگاه قرار گرفته است، اما کل جذابیت Echo Dot ، در حقیقت توانایی آن برای متصل شدن به یک سیستم بزرگتر است. زمانی که آن را وصل کردید، به همه چیز تبدیل می شود، حتی می تواند تنظیمات بلندگویی که یک دهه از عمر آن می گذرد را به یک بلندگوی هوشمند تبدیل کند. همچنین در صورتی که شما پیش از این بر روی سیستم های صوتی مدرن مانند Sonos سرمایه گذاری کرده باشید، یه عنوان یک تجهیزات جانبی مفید برای شما محسوب می شود. Echo Dot از اجزای تشکیل دهنده ی یکسانی برخوردار است، ردیفی از هفت میکروفون که بر روی Echo اصلی جای می گیرند، بنابراین در زمان شنیدن دستورات شما از دقت یکسانی برخوردار است، حتی در اتاق های نسبتا شلوغ نیز این توانایی را به همراه دارد.


اخیرا، ما به نصب یک Echo بسیار بزرگ در اتاق پذیرایی خود پرداخته ایم و Echo Dot در حدود 30 پا دورتر از اتاق پذیرایی قرار دارد. زمانی که بین آن ها می ایستیم، هر دوی آنها با یک سرعت به تشخیص دستورات صورتی میپردازند و به سرعت پاسخ می دهند. ( البته شنیدن پاسخ صدای الکسا ، هرچند وقت یکبار، آن هم در اتاق پذیرایی می تواند کمی عجیب به نظر برسد.) از آن جایی که آن ها به صورت مداوم به برق متصل هستند، دستگاه های Echo نسبت به دستیارهای مجازی تلفن ها مانند Siri و Google Now در شنیدن دستورات صوتی بهتر عمل می کنند. زیرا در مورد الکسا لازم نیست که نگران طول عمر باتری آن باشید.
با وجود اتصال Echo Dot به یک بلندگوی Logitech قدیمی تر، این دستگاه بسیار خوب عمل می کند. کیفیت صدا خالص است. به طوری که می توانید با آرامش خیال دستورات خود را حتی از زیر لحاف با صدای بلند برای الکسا بیان کنید که مطمئنا احساس مجلل بودن به شما دست خواهد داد .

تنها مشکل موجود؟

بلندگوهای شما است، که به طور طبیعی باید به منظور کار کردن Echo Dot روشن باشند. با توجه به مبحث ذخیره ی انرژی، این چیزی نیست که بخواهیم در طول 24 ساعت و هفت روز هفته از آن استفاده کنیم. بنابراین، باید بیشتر طول روز، اتصال Echo Dot را از بلندگوی اتاق خود قطع کنید و در عوض بر روی بلندگوی تعبیه شده ی آن برای دستورات ساده اکتفا کنید. زمانی که می خواهیم به موسیقی یا رادیوی آنلاین گوش کنیم، بلندگو را به برق وصل می کنیم.بسیار خوب است اگر مدلهای Echo Dot  که در آینده به بازار می آیند روش آسانی را برای جایگزین کردن خودکار بین بلندگوها در اختیار شما قرار دهند تا این گزینه را پیش روی خود داشته باشید.


زمانی که Echo Dot به تنظیمات سینمای خانگی ما متصل بود صدای بسیار خوبی داشت. که این سینمای خانگی شامل یک دریافت کننده ی Denon S910W و Pioneer Elite در اطراف و یک بلندگوی مرکزی است. همانند مدل اصلی، شما می توانید از Echo Dot بخواهید تا لیست موسیقی های شما را از بخش موزیک آمازون اجرا کند، همانند دستگاه های دیگری مانند Pandora  و Spotify ( پس از اتصال به آن ها توسط اپلیکیشن الکسا). در حالی که عملکرد واقعی موزیک بستگی به نوع خدماتی دارد که شما به وسیله ی آن به موسیقی گوش می دهید.


افراد موسیقی دوست همچنان ترجیح می دهند تا از چیزی شبیه Chromecast Audio جدید بر روی تنظیمات بلندگوهای بزرگ استفاده کنند، زیرا این روش به شما امکان انتخاب جهت استفاده از کابل های نوری را میدهد که این روند به بلندگوی شما اجازه خواهد داد تا بتواند به کنترل فرآیند پردازش صدا بپردازد. تنها گزینه ی شما در زمان استفاده از Echo Dot یک کابل استاندارد 3.5mm است.

اگر در یک آپارتمان کوچکتر زندگی می کنید، شانس بیشتری وجود دارد که شما واقعا نیازی به دو دستگاه                 جداگانه ی الکسا نداشته باشید. اگر به اندازه ی کافی با صدای بلند از اتاق خواب خود داد بزنید، Echo در آشپرخانه، معمولا صدای شما را می شوند. همچنین بسیار خوب است که بتوانیم یک دستگاه در نزدیکی خود برای دستورات صوتی داشته باشیم. اگر به دنبال دستگاه ثانویه ی Echo هستید و بلندگوهای اضافی در اختیار ندارید، اسپیکرهای 130 دلاری  می توانند گزینه ی بهتری برای شما باشند. و اگر تنها می خواهید وارد اکوسیستم آمازون شوید، Echo اصلی محصول بسیار مناسبی با قیمت 180 دلار در اختیار شما قرار خواهد داد.

Echo Dot تعریفی از دستگاهی است که می تواند با جای کم در خانه ی شما قرار بگیرد. این مسئله به معنای متصل شدن به ابزار گران قیمتی است که بسیاری از مردم آن را در اختیار ندارند، از طرفی آینده ی دستیارهای دیجیتالی با قابلیت شنیدن صدا همچنان مبهم است. اما برای معتادین الکسا که از سیستم های صوتی آبرومندانه ای برخوردارند، این دستگاه به عنوان کامل ترین همراه مجازی محسوب می شود.

برچسب هاAmazon Echo DotAmazon
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حالا Amazon Echo برای شما کتاب می خواند!