گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي

روز چهارشنبه Apple به این موضوع اذعان کرد که چرا مدتی طولانی است که برخی کاربران به آن مضنون هستند: این مربوط می‌شود به کم شدن و افت عملکرد iPhoneهای قدیمی.
بر اساس شواهد، منتقدان در گذشته شرکت را به کند و آهسته کردن کارایی تلفن‌های همراه متهم کردند تا با این کار، کاربران مجبور به ارتقا گوشی‌ها‌ی‌شان به جدیدترین مدل‌ها شوند. در حالیکه Apple روز چهارشنبه اعلام کرد، شرکت برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی تلفن‌های قدیمی بر این کار تاکید داشته است. هر چند، این توجیه طرفداران خشمگین Apple را آرام نکرد، اما در هر صورت این بیانیه‌ی شرکت تئوری‌های توطئه‌ی آن را بر ملا می‌کند.
پس از اینکه GeekBench بر اساس اطلاعات خود نمودارهایی را منتشر کرد که نشان می‌داد iPhoneهای قدیمی‌تر عملکردی به سرعت آنچه در زمان ابتدایی داشتند را ندارند، این شرکت تاکنون حاضر به ارائه‌ی هیچ توضیحی درباره‌ی این موضوع نشده بود.
در واقع هدف Apple از این کار کسب درآمد با فروش محصولات جدید است. می‌توان در تاریخ این شرکت دید که چگونه این شرکت تلاش می‌کند مدل‌های قدیمی‌تر را نامرغوب‌تر از نمونه‌های جدید نشان دهد. به عنوان مثال با وجود اینکه iPhone 4 به خوبی قادر به اجرای Siri بود، اما Apple این قابلیت را برای جایگزینی در iPhone 4s نگه داشت.
به نظر می‌رسد منسوخ کردن برنامه‌ریزی شده یک عادت طولانی مدت در صنایع تولیدی فناوری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه