تکنولوژی
احمد درخشان۶:۵۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

Raspberry Pi اولین رایانه فوق ارزان دنیا بود و برای این نوع آوری با فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه سود بسیار زیادی نیز کسب کرد اما عنوان ارزان ترین رایانه با ارائه شدن چیپ دیگر به رسبری پای تعلق نخواهد داشت.
چیپ از نوع رایانه های تک-مدار یا single-chip است، با این حال کمپین کیک استارتی که پروپوزال تولید چیپ را ارائه کرده ادعا می کند که می تواند تمامی کاربر های یک رایانه معمولی را برآورده کند فقط با ۹ دلار!



شرکت Next Thing Co واقع در کالیفرنیا در واقع ایده پرداز این محصول است. قرار است برای تولید اولیه این محصول پنجاه هزار دلار سرمایه از طریق سایت کیک استارت جمعآوری شود. قرار است چیپ ۱ گیگاهرتز توان محاسباتی مبتنی بر معماری ARM، حدود ۵۱۲ مگابایت حافظه اصلی، ۴ گیگا بایت حافظه فلش، وای فای، بلوتوث و یک پورت USB داشته باشد. سیستم عاملی که قرار است روی آن قرار بگیرد نیز از نوع لینوکس می باشد.
خریداران همچنین می توانند متعلقاتی که چیپ را به یک PC جیبی تبدیل می کند را نیز به همراه آن با قیمت کمتر از ۵۰ دلار تهیه کنند. این متعلقات شامل خود چیپ، یک مانیتور لمسی ۴.۳ اینچی لمسی، یک کیبورد و یک باتری قابل شارژ که تا ۵ ساعت انرژی مورد نیاز PC ما را تامین می کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چرا لپ تاپ بعدی شما خیلی شبیه iPod pro است