نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

Google، شرکت ارائه‌ دهنده‌ی آمارهای مبتنی بر نقشه‌ی Urban Engines را خرید. در راستای این خرید، تیم Urban Engines جهت کمک به مدیریت بهتر نقشه‌های Google Maps، به این شرکت می‌پیوندد. این درحالی است که اطلاعات مالی خرید منتشر نشده است.
شرکت Urban Engines از طریق بهره‌گیری از کلان‌داده‌ها و تجزیه و تحلیل ترافیک فضایی به دستگاه‌های دولتی و کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا رفت و آمدهای شهری و برون شهری را تشخیص و حمل و نقل ارائه شده‌ی برای چنین محیط‌هایی را بهبود بخشند.
یکی از اعضای تیم شرکت Urban Engines، پیش‌تر به عنوان رئیس بخش مهندسی شرکت Google مشغول به کار بوده، و به همین دلیل خرید این شرکت توسط گوگل، بازگشت مجددی برای وی محسوب می‌شود.
پس از ۲سال تجزیه و تحلیل میلیاردها سفر و بهبود زندگی میلیون‌ها مسافر، شرکت Urban Engine اعلام می‌کند که زمان رفتن به مرحله‌ی جدیدی فرا رسیده است.
این شرکت در یک پست وبلاگی بیان کرد که از ابتدای پیدایش این شرکت، تلاش‌ آن‌ها بر محوریت راحت‌سازی سفرها، همچون راحتی وبگردی بوده است. در واقع این برنامه با به‌کارگیری تکنولوژی موبایل، GPS ، حسگرهای چراغ‌ و سایر حسگرها، تلاش کرده است تا به درک درستی از چگونگی حرکت مردم و اشیاء در طول ترافیک به دست بیاورد.
این شرکت هدف بلند پروازانه‌ای دارد و آن هم اینکه در نهایت سیستم‌عامل Urban را بسازد. این سیستم‌عامل یک لایه نرم‌افزار  هوشمند خواهد بود که بر روی دنیا واقع قرار خواهد گرفت!
در سال ۲۰۱۴، Urban Engines مقدار نامشخصی سرمایه، از سرمایه‌گذاران نامی چون Andreessen Horowitz، SV Angel، GV، عضو هیئت مدیره‌ی گوگل – اریک اشمیت و Ram Shriram که اولین سرمایه‌گذار Google بوده است، دریافت نموده است.
این شرکت تاکنون پروژه‌هایی را برای مشتریان خود در مناطق آسیا، آفریقا، ارویا و حتی خاورمیانه انجام داده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google Maps اکنون امکان ارسال آدرس از کامپیوتر به اندروید را می دهد