گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

Google اعلام کرد در حال بازگشایی منطقه‌ی پلتفرم رایانش ابری (GCP) خود در هنگ‌کنگ است. این منطقه که احتمالا در سال 2018 راه‌اندازی می‌شود، ششمین منطقه‌ی اقیانوس آرام (APAC) گوگل خواهد بود. قبل از هنگ‌کنگ شهرهای سنگاپور، سیدنی، تایوان، توکیو و اخیرا بمبئی دارای این منطقه شد‌ه‌اند. افزوده شدن هنگ‌کنگ ضمیمه‌ی چشمگیری برای فهرست جهانی مناطق رایانش ابری گوگل می‌باشد. این شرکت قصد دارد پس از آن پلتفرم خود را در سرزمین اصلی چین هم راه‌اندازی کند، هرچند Microsoft و Amazon AWS سال‌ها است که در چین با همکاری چند بازیگر محلی، خدمات رایانش ابری ارائه می‌دهند.
با این وجود کشور چین با آغوش باز از شرکت‌های رایانش ابری خارجی استقبال نمی‌کند. در این کشور، رگولاتورها قوانین را برای خدمات رایانش ابری و اطلاعات خارجی تنگ می‌کنند، در حالیکه اقدامات نظارتی جدید را هم برای انتقال داده‌ها در بین کشورها تدوین کرده‌اند. Amazon اخیرا اعلام کرده بود که در جهت همراهی با قوانین محلی، سخت‌افزار کسب‌وکار رایانش ابری عمومی خود را به همکار چینی‌اش، Sinnet فروخته است.
فقدان سرویس رایانش ابری گوگل در چین تاکنون اثرات مستقیم زیادی بر مشتریان آن داشته است، افرادی که احتمالا آرزوی راه‌اندازی این خدمات را در چین دارند. Snapchat یکی از این سرویس‌ها است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه