نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور

بعد از حدود یک سال گمانه‌زنی، Spotify این ماه سرویس خود را وارد کشور ژاپن خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد که آغاز ارائه‌ی سرویس به کاربران این کشور تا پیش از پایان سپتامبر عملی خواهد شد.
طبق گفته‌ی Nikkeiِ، یکی از شرکت‌های پیشتاز انتشار محصولات صوتی و تصویری این کشور، حساب یک ماهه‌ی Spotify Premium چیزی در حدود ۱۰۰۰ ین ( نزدیک به ۱۰ دلار) هزینه خواهد داشت.
آغاز فعالیت Spotify در این کشور از آن جهت حائز اهمیت است که ژاپن دارای دومین بازار موسیقی جهان است و این شرکت که به‌تازگی از مرز ۴۰ میلیون کاربر(با پرداخت هزینه) گذشته است، می‌تواند سهم بازار خود را گسترش دهد.
در ماه اکتبر سال گذشته بود که این شرکت خبر از گسترش سرویس خود به کشورهای اندونزی و ژاپن را داد. آغاز به کار Spotify در اندوزی در ماه مارس عملی شد و حالا نوبت به ژاپن رسیده است.
دفتر Spotify در ژاپن ۱۸ ماه است که باز شده است، اما تلاش‌های این شرکت برای جذب نیروی کار در این دفتر، به ۲ سال پیش بر می‌گردد. البته Spotify قدری دیر عمل کرده است. سرویس پیام‌رسان Line که نزدیک به ۷۰ میلیون کاربر در این کشور دارد، سال گذشته سرویس پخش موسیقی خود را ارائه داد. Google و Apple نیز پیش‌تر وارد بازار پخش آنلاین موسیقی این کشور شده بودند. شاید بتوان یکی از دلایل این تاخیر ورود Spotify را به جهت جذب نیروی انسانی مناسب در این کشور دانست. چرا که همچنان ۹ موقعیت شغلی این دفتر در کشور ژاپن آزاد است. دلیل دیگر این تأخیر شاید منطقی‌تر باشد. کاربران ژاپنی همچنان ترجیحشان به خرید CD است و در مقابل سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی از خود مقاومت نشان می‌دهند.
به نظر می‌رسد هدف بعدی Spotify،  کشور هند باشد.

برچسب هاSpotifyJapan
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سهم اندک 40 میلیون کاربر Spotify از کشور ژاپن