گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ فروردين

دولت ترامپ توصیه كرد مجوز چاینا تلکام برای فعالیت در آمریكا را به دلیل خطرات بالقوه آن برای امنیت ملی مبنی بر اجازه به این گروه دولتی چینی برای ادامه ارائه خدمات بین المللی ارتباطات مخابراتی به بازار آمریكا را باطل كند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، توصیه چندین آژانس آمریکایی، از جمله وزارت دادگستری، جدیدترین تلاش گسترده ای است که از زمان رئیس جمهوری دونالد ترامپ برای مقابله با قدرت تکنولوژیکی رو به رشد چین انجام شده است.
چاینا تلکام سال 2007 توسط کمیسیون ارتباطات فدرال مجوز فعالیت گرفت، یک آژانس مستقل که ارتباطات مخابراتی آمریکا را مقررات گذاری می کند. اما در شرایط پیش آمده، وزارت دادگستری همراه با پنج وزارتخانه دیگر، خواستار باطل شدن مجوز آن شدند.
جان دیمرز، رئیس بخش امنیت ملی DoJ’s در اطلاعیه ای اعلام کرد: امنیت دولت و ارتباطات حرفه ای ما همچنین خصوصی ترین دیتای ما، به استفاده از شرکای مطمئن از ملل هایی بستگی دارد که ارزش ها و آرمان های ما را برای بشریت به رسمیت می شناسند.
تصمیم نهایی به FCC بستگی دارد و و به رای بالای هر پنج کمیسیون آن نیاز دارد. سال گذشته، FCC چاینا موبایل را هم از فعالیت در آمریکا به دلایل نامعلوم منع کرد.
سخنگوی FCC در این باره گفته است: FCC پیش از این روی این موضوع کار کرده است و از نظرات شاخه های اجرایی آژانس های مختلف در این باره استقبال می کنیم و آنها را با دقت مطالعه خواهیم کرد.
ترس ها درباره رشد چین توسط هر دو گروه جمهوری خواهان و دموکرات ها در واشینگتن از زمانی که ترامپ در مورد موضوعات وسیعی مواضع آشکاری گرفته است از جمله درباره شرکت های چینی بخصوصی مانند هواوی مطرح می شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه