گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ ارديبهشت

به گزارشی از نشریه TechCrunch، این هفته کمپانی Amazon، در مورد ویژگی جدید افزوده شده به دستیار صوتی مجازی Alexa اخباری منتشر کرده است که به این دستگاه اجازه می دهد جملاتی شبیه زمزمه، مکث برای تاکید، تنظیم سرعت در مکالمه و افزایش یا کاهش حجم صدای تولید شده را ایجاد نماید.
این ابزار جدید توسط توسعه دهندگان Alexa در قالب یک زبان نشانه گذاری استاندارد توسعه داده شده است. این برنامه سنتز گفتار زبان نشانه گذاری (Speech Synthesis Markup Language) و یا همان SSML نام دارد. زبان نشانه گذاری تجزیه ی گفتار (SSML) یک زبان نشانه گذاری مبتنی بر XML است که برای کاربری های تجزیه (سنتز) گفتار مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مکالمه های موجود در Alexa را به صورت کدگذاری شده در برنامکه بارگذاری کنند. در نتیجه برنامه های صوتی ایجاد شده می تواند، مهارت هایی را بر روی پلتفرم Alexa ایجاد کند که شامل پاسخ به سوالات، تلفظ لغات، زیری یا بم بودن صدا، آهنگ لغات و احساسات خواهد بود.
البته لازم است بگوییم در دستیار صوتی Apple Siri امکان پاسخ های طنزآمیز به افراد وجود دارد. Alexa نیز می تواند جک بگوید، در پاسخ جمله "دوستت دارم" ابراز احساسات کند و حتی به درخواست کاربر برای او آواز بخواند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه