تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

اگر یک عکس هزاران حرف داشته باشد، Gifهای انیمیشنی قطعا 10 هزار حرف خواهند زد. حتی شاید 50 هزار؟ یا یک میلیون؟! بستگی دارد که چه تعداد فریم عکس در یک انیمیشین با فرمت GIF استفاده می‌شود. در یک جمله، GIF های بی‌صدا، خارق العاده هستند. فایل‌های GIF این روزها طرفداران زیادی دارند. GIFها می‌توانند بیشتر از استیکرها و یا تک عکس‌های ثابت، احساسات و افکار را انتقال دهند که این روزها در فضای مجازی از همیشه محبوب‌تر شده‌اند. به احتمال زیاد تاکنون با این GIFها برخورد داشته‌اید و حتی شاید به فکر افتاده باشید تا از تصاویر و یا فیلم‌های خود، تکه‌ای کوچک انتخاب کرده و تبدیل به یک انیمیشن GIF کنید. این مقاله برای کمک به شماست. در ادامه ساخت انیمیشن GIF را روی سه پلت فرم ویندوز، موبایل‌های IOS و اندروید را بررسی می‌کنیم.

پلت فرم ویندوز: نرم افزار Jiffy
Jiffy یک برنامه ی ساخت GIF است که از طریق مرورگر کروم قابل استفاده است و بیشتر برای ساخت انیمیشن‌های GIF از روی فیلم‌های یوتیوب استفاده می‌شود. شما می‌توانید با دانلود و نصب این برنامه، هر قسمتی از ویدیوی یوتیوب دلخواه خود را انتخاب کنید و به سادگی آن را تبدیل به یک فایل GIF متحرک کوچک کنید. توجه داشته باشید که این روش شاید کیفیت تصویر چندان بالایی ارائه ندهد اما سریع و آسان است.

پلتفرم ویندوز: نرم افزار Giffing Tool
Giffing Tool یک ابزار مخصوص ویندوز است که کاربر می‌توند یا نسخه ی غیر رایگان آن را خریداری کند و یا از نسخه ی رایگان استفاده کند. این برنامه برای افرادی که می‌خواهند GIFهای به نسبت حرفه‌ای‌تری بسازند، مناسب است و امکان ادیت فریم‌های تصویر، اضافه کردن متن و تغییر کیفیت تصویر از طریق این برنامه امکان پذیر است. این برنامه همچنین معمولا سریع به روزرسانی می‌شود. همچنین با برنامه ی Giffing Tool می‌توانید از روی صفحه نمایش خود، تصویر در حال پخش را ضبط کنید.

پلتفرم های مختلف: نرم افزار GIMP
GIMP یک برنامه ی ادیتور عکس است که رایگان ارائه می‌شود و قابلیت‌هایی مشابه فتوشاپ دارد. البته شاید به پای برنامه ی فتوشاپ نرسد اما به نوبه ی خود آسان و قدرتمند عرضه شده است و کاربر می‌تواند بدون پرداخت پول به قابلیت‌های تقریبا حرفه‌ای آن دست پیدا کند. پلتفرم‌هایی که این برنامه به روی آنها قابل استفاده است، عبارتند از ویندوز، مک و لینوکس و برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که تمایل ندارند برای قابلیت‌های منحصر به فرد برنامه‌ای مانند فتوشاپ، پول پرداخت کنند. برای ساخت فایل‌های GIF با استفاده از برنامه ی GIMP، باید خود برنامه را و همچنین GIMP Animation Package را دانلود کنید. ابتدا باید فیلم یا تصویری انتخابی خود را آماده کنید که بهتر است به فرمت MP4 باشند. البته بیشتر فرمت‌هایی که VLC پشتیبانی می‌کند، قابل استفاده هستند.

پلتفرم ویندوز: برنامه ی فتوشاپ
فتوشاپ احتمالا بهترین نرم افزار موجود برای ساخت یک انیمیشن GIF است ولی اگر فتوشاپ ندارید می‌توانید از برنامه‌های دیگر استفاده کنید که کاربرد مشابهی دارند مانند GIMP، با این وجود اگر می‌خواهید در ساخت GIF جدی وارد عمل شوید، فتوشاپ بهترین گزینه است.
 
ساخت فایل GIF روی پلت فرم IOS
اپل عکس‌هایی با فرمت Live Photos را هم زمان با معرفی گوشی 6s در سال 2015 معرفی کرد که در نوع خود خارق العاده بود. این شرکت حالا در آخرین نسخه ی آی‌او‌اس یعنی iOS 11 قابلیت جدیدی به قسمت عکس‌ها اضافه کرده که ساخت فایل‌های GIF را بسیار ساده‌تر از پیش کرده است.

ساخت فایل GIF روی پلتفرم اندروید
برخی از گوشی‌های اندرویدی نیز در قسمت برنامه ی عکس‌ها، قابلیت‌هایی برای ساخت فایل GIF ارائه می‌دهند و می‌توانند قسمت‌های کوچک ویدیو را به این فرمت تبدیل کنند. اما برنامه‌های متنوع زیادی نیز در این زمینه روی پلتفرم اندروید ایجاد شده است مانند Camera MX، Footej Camera، GIF Maker and Editor، Gipy Cam، GroupMe and Google Allo و غیره که می توانید  از آنها استفاده کنید.
برای ساخت فایل GIF روی اندروید برنامه ی کاربردی GIFDroid بهترین گزینه محسوب می‌شود که از طریق اندروید مارکت قابل دانلود کردن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه