ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ آذر

به نوشته‌ی همکاران سیستم، کارشناسان بر اساس آخرین بررسی‌های خود پیش بینی کردند ظرف چند سال آینده خدمات رایانش ابری بخش اعظم بودجه فناوری در سازمان‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که کسب و کارها تصمیم دارند در سال‌های پیش‌رو خدمات و اپلیکیشن‌های خود را به صورت گسترده به فضای ابری انتقال دهند.
مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌ بینی کرده است میزان سرمایه گذاری در بخش خدمات رایانش ابری عمومی طی سال آتی با رشد 18.4 درصدی ارزشی بالغ بر 304.9 میلیارد دلار را به خود اخصاص دهد که این رقم از ارزش 257.5 میلیارد دلاری بازار مذکور در سال 2020 بیشتر است.
علاوه بر این انتظار می‌رود نسبت کل هزینه‌های مربوط به توسعه خدمات رایانش ابری از بودجه فناوری سازمان‌ها رشد چشمگیری داشته باشد و بنابراین در حالی که سال 2020 میلادی 9.1 درصد از بودجه IT سازمان‌ها به خدمات ابری اختصاص یافت، این رقم در سال 2024 به 14.2 درصد می رسد.
بخشی از این سرمایه گذاری‌ها به افزایش هرچه بیشتر تجربه دورکاری مشاغل در جریان همه گیری ویروس کرونا مربوط می‌شود. در حالی که بیشتر مشاغل و دفاتر در سراسر جهان بسته شده‌اند، بسیاری از سازمان‌ها به این نتیجه رسیدند که تمرکز در استفاده از خدمات مبتنی بر فضای ابری تنها راه توسعه بهره وری کارمندان هنگام دورکاری محسوب می‌شود. اتکا به اپلیکیشن یا خدماتی که فقط از طریق رایانه رومیزی قابل دسترسی است مشکلات فراوانی را به همراه دارد و این اتفاق باعث شده است سازمان‌ها به صورت گسترده‌تر به خدمات ابری روی آوردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه